اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی مؤسسه فرهنگی سروش مولانا:

کتابخانه تخصصی عرفان اسلامی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور عالی مؤسسه فرهنگی سروش مولانا از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی عرفان اسلامی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتابخانه تخصصی عرفان اسلامی راه‌اندازی می‌شود

ایرج شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کتاب‌های تخصصی مورد نیاز خریداری شده است و در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی این کتابخانه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مؤسسه سروش مولانا از دو سال گذشته فعالیت خود را با هدف ترویج فرهنگ صلح و کتابخوانی آغاز کرده و برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار داده است.

مشاور عالی مؤسسه فرهنگی سروش مولانا برگزاری همایش‌های ماهانه در دوشنبه پایان هر ماه را از برنامه‌های این مؤسسه عنوان کرد و ادامه داد: این نشست‌ها با موضوع رستخیز ناگهان برگزار می‌شود که نخستین نشست این سلسله نشست‌ها بهمن ماه سال گذشته با 10 سخنرانی برگزار شد که هر سخنران به طور جداگانه به بررسی ابعاد جهان‌بینی مولانا پرداخت.

شهبازی گفت: برگزاری کلاس‌های تخصصی درباره مولانا، اجرای همایش بزرگ مهر مولانا با پیام صلح و اخلاق و بر اساس اخلاق دینی، فلسفی و عرفانی، تلاش به منظور راه‌اندازی گروه پژوهش و ترجمه و تالیف کتاب‌های مختلف زیر نظر اساتید و با همکاری پژوهشگران و دانشجویان از جمله کتاب نیایش‌‌های مولانا از دیگر اقدامات این مؤسسه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه چاپ کتاب کتاب‌شناسی توصیفی آثار مولانا در دستور کار قرار گرفته است گفت: تاکنون 20 مقاله از مقالات مربوط به این کتاب نوشته شده است که به زودی منتشر خواهد شد.

مشاور عالی مؤسسه فرهنگی سروش مولانا چاپ کتاب عرفان اسلامی در سفرنامه‌های غربی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این مؤسسه عنوان کرد.

شهبازی برگزاری تورهای علمی و عرفانی با هدف تعالی سطح علمی افراد و ایجاد حس لطیف معنوی را نیز از دیگر برنامه‌های این مؤسسه عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول