اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

کتابخانه نابینایان شهرکرد برترین کتابخانه تخصصی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: کتابخانه نابینایان شهرکرد برترین کتابخانه تخصصی در سطح کشور است.

کتابخانه نابینایان شهرکرد برترین کتابخانه تخصصی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از روشندلان این استان اظهار داشت: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده و همکاری قابل تقدیر اداره‌کل بهزیستی این استان، کتابخانه تخصصی نابینایان رودکی شهرکرد از لحاظ تجهیزات، ارائه خدمات و فعالیت، به برترین کتابخانه تخصصی نابینایان در سطح کشور تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: در سطح کشور 49 باب از کتابخانه‌های عمومی کشور به بخش مخصوص نابینایان مجهز شده ولی در کشور  فقط سه باب کتابخانه اختصاصی و مستقل نابینایان وجود دارد که دو باب از این تعداد در استان چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده و به روشندلان خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گفته صادقی، کتابخانه رودکی در شهرکرد، کتابخانه فجر در بروجن و کتابخانه اندیشه سپید در استان زنجان سه کتابخانه اختصاصی و مستقل ویژه نابینایان در کشور به شمار می‎روند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کتابخانه تخصصی نابینایان رودکی شهرکرد با 7 هزار عنوان کتب گویا با موضوعات مختلف، 700 نسخه کتب بریل و داشتن تجهیزاتی همچون پرینتر بریل، دستگاه پرکینز، بهدید، 20 دستگاه رایانه مجهز به نرم‌افزار نابینایان و اتاق آگوستیک (اتاق تولید کتب گویا) کتابخانه برتر تخصصی نابینایان در سطح کشور است که به 450 نفر عضو نابینا و کم‌بینا از سراسر استان خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت ارتقای فضاهای فرهنگی در این استان تأکید کرد و گفت: پیشرفت، توسعه و الگوسازی در نظام اسلامی بدون پرداختن شایسته به وضوع کتاب، مطالعه و کتابخوانی و ترویج فرهنگ آن امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول