اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

فعالیت 74 کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از فعالیت 74 کتابخانه عمومی مشارکتی در استان خبر داد.

فعالیت 74 کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاء‌الله رستگار ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با کارشناسان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: در چند سال اخیر شاخص‌های کتابخوانی در استان کردستان ارتقا یافته و این روند مطلوب مطابق با برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: توجه به جذب اقشار مختلف به کتابخانه‌ها از برنامه‌های مهم و ضروری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت 44 کتابخانه عمومی نهادی و 74 کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 61 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند.

رستگار از توسعه کتابخانه‌های عمومی مشارکتی به عنوان حرکتی مهم در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی نام برد و تصریح کرد: با راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی به ویژه در مناطق روستایی می‌توان به نیازهای عموم مخاطبان پاسخ داد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های مشارکتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: توسعه کیفی فعالیت‌های این نوع کتابخانه‌ها در اولویت است.

به گفته وی، استان کردستان در راه‌اندازی و توسعه کتابخانه‌های عمومی مشارکتی بسیار خوب عمل کرده و جزو استان‌های برتر کشور است.

وی با اشاره به رفع مشکل کمبود نیرو در نهاد کتابخانه‌های استان، اضافه کرد: امسال با حمایت‌های استاندار کردستان 43 نیروی جدید در کتابخانه‌های عمومی استان جذب شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: توجه به رفع بیکاری در جامعه که از تاکیدات مسئولان نظام است همواره مورد توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول