اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌‌های استان اصفهان:

اعتبارات دولتی ساخت کتابخانه عمومی اصفهان پرداخت نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌‌های استان اصفهان گفت: مصوبه ساخت کتابخانه عمومی استاندارد اصفهان توسط دولت تصویب شده اما ساخت این کتابخانه هنوز در پیچ و خم دریافت اعتبارات دولتی مانده است.

اعتبارات دولتی ساخت کتابخانه عمومی اصفهان پرداخت نشده است

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که چرا اصفهان هنوز یک کتابخانه استاندارد عمومی ندارد در حالی که در شهرستان‌های دیگر استان مانند گلپایگان شاهد تاسیس این کتابخانه‌ها هستیم، اظهار کرد: در سفر دوم و سوم ریاست جمهوری مصوبه ساخت کتابخانه عمومی استاندارد شهرستان اصفهان تصویب و برای اجرا به وزارت ارشاد ابلاغ شد.

وی افزود: تمام مراحل اداری ساخت این کتابخانه انجام شده اما با توجه به تحریم‌های اخیر و کاهش اعتبارات دولتی ساخت این کتابخانه به تعویق افتاده است.

مدیرکل کتابخانه‌‌های استان اصفهان تاکید کرد: طبق مصوبه ابلاغی دولت قرار بود این کتابخانه تا سال 94 به بهره‌برداری برسد اما هنوز هیچ اعتباری برای ساخت آن اختصاص نیافته است و به محض تأمین بودجه ساخت آغاز می‌شود.

وی درباره ویژگی‌های یک کتابخانه استاندارد تصریح کرد: این کتابخانه‌ها در واقع مجموعه‌ای فرهنگی، آموزشی، هنری و تفریحی است که به وسایل ورزشی، تفریحی، کافی‌شاپ، رستوران، بخش‌های تحقیقاتی، سالن اجتماعات، سالن‌های مطالعه ویژه کودک و نوجوان و سالن مطالعه بزرگ‌سالان مجهز است و هر فرد در هر سنی که به کتابخانه مراجعه می‌کند، علایق خود را می‌تواند در این مکان پیدا کند.

یاوری اضافه کرد: کمبود چنین کتابخانه‌ای در استان اصفهان مشکل مهمی است چرا که فقدان کتابخانه استانداردی که پاسخ‌گوی تمام علایق جوانان و مراجعات مردمی باشد زیبنده شهری مانند اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیست.

وی در ادامه با اشاره به اتصال کتابخانه‌های استان اصفهان به شبکه ملی کتابخانه‌های عمومی کشور به نام مشرق گفت: پیش از این اعضای کتابخانه‌های اصفهان با عضویت در یک کتابخانه  و دریافت همراه کارت می‌توانستند از امکانات تمام کتابخانه‌های استان استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌‌های استان اصفهان اضافه کرد:  از این پس با اتصال کتابخانه‌های استان به شبکه ملی پیام مشرق اعضای کتابخانه‌های استان اصفهان عضو تمام کتابخانه‌های کشور محسوب می‌شوند و می‌توانند از امکانات تمام آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از یک هزار تومان در روستاها تا 5 هزار تومان در کتابخانه‌های‌ درجه یک متفاوت است، تصریح کرد: با اجرای این طرح هزینه عضویت در کتابخانه‌ها افزایش نمی‌یاید ضمن اینکه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در مناسبت‌هایی مانند میلاد اهل‌بیت(ع) به صورت نیم بها و در هفته کتاب به صورت رایگان است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول