اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهرکرد:

بیداری و معرفت در سایه ولایت حاصل می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: بیداری اسلامی محصول درایت و بصیرت است و در واقع بیداری همان شعور و معرفتی است که در سایه ولایت حاصل می‎شود.

بیداری و معرفت در سایه ولایت حاصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرزبان کریمی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت این استان اظهار داشت: امامت و ولایت یکی از مهم‌ترین اصول اعتقادی ما شیعیان است که حفظ و پاسداشت آن از ضرورت‌های مهم جامعه دینی به شمار می‎رود.

وی با بیان عناوین روزهای دهه امامت و ولایت، افزود: روز جمعه پنجم آبان که نخستین روز دهه امامت و ولایت به شمار می‎رود، با عنوان روز توحید، ولایت و امامت نامگذاری شده است.

کریمی ادامه داد: اهمیت نامگذاری این روز به این خاطر است که توحید، روح اسلام است و حیات همه نبوت‌ها بستگی به توحید دارد به گونه‌ای که بدون توحید ایمان معنا ندارد.

مسئول کمیته علمی پژوهشی بنیاد بین‌المللی غدیر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ولایت، محور وحدت اسلامی، عنوان دومین روز این دهه است و بر ضرورت مرکزیت ولایت به عنوان عامل مهم وحدت مسلمانان تاکید دارد.

کریمی، ولایت و بیداری اسلامی را عنوان سومین روز دهه امامت و ولایت اعلام کرد و گفت: بیداری اسلامی محصول درایت و بصیرت است و در واقع بیداری همان شعور و معرفتی است که در سایه ولایت حاصل می‎شود.

وی با بیان اینکه چهارمین روز از دهه امامت و ولایت مقارن با شهادت شهید حسین فهمیده است، افزود: این روز با عنوان ولایت، بصیرت و دشمن‌ستیزی نامگذاری شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ادامه داد: ولایت، معرفت و محبت، امامت، ولایت و هدایت، ولایت، ایثار و شهادت، ولایت، مهدویت و عدالت به ترتیب عناوین پنجمین تا هشتمین روز دهه امامت و ولایت است.

کریمی با بیان اینکه نهمین روز از دهه امامت و ولایت همزمان با عید غدیرخم است، افزود: این روز با عنوان غدیر، ولایت و امامت نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: روز غدیر از قبل از خلقت عید بوده است و از اهمیت و جایگاه والایی در جهان خلقت برخوردار است.

کریمی با بیان اینکه ولایت، متن قرآن است، گفت: نبض ولایت، نبض قرآن است و برای اثبات ولایت تنها نیاز به درایت در قرآن است.

مسئول کمیته علمی پژوهشی بنیاد بین‌المللی غدیر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آخرین روز از دهه امامت و ولایت با عنوان ولایت و حکومت اسلامی نامگذاری شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: توجه به عناوین روزهای این دهه و تبیین اهمیت نامگذاری این ایام نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ امامت و ولایت در جامعه دارد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول