اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3ماه گذشته صورت گرفت

آبرسانی سیار به 14 هزار هکتار از باغات اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طی سه ماه گذشته با استفاده از 15 هزار تانکر، آبرسانی به 14 هزار هکتار از باغات استان به صورت سیار انجام شده است.

آبرسانی سیار به 14 هزار هکتار از باغات اصفهان

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان از شش سال گذشته تا‌کنون از خشکی زاینده‌رود و محدودیت منابع آبی رنج می‌برد، اظهار کرد: به دلیل کاهش حجم آب‌های سطحی در استان از آب‌های زیر‌زمینی به میزان بسیاری استفاده شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در حال حاضر سطح آب‌های زیر‌زمینی استان اصفهان بسیار کاهش یافته است، ادامه داد: به دلیل استفاده از آب‌های زیرزمینی و کاهش حجم این آب‌ها از 30 خردادماه امسال آبی در رودخانه زاینده‌رود اصفهان جاری نشده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طی سه ماه گذشته با استفاده از حدود 15 هزار تانکر آب‌رسانی در باغات شهرستان‌های فلاورجان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آبرسانی سیار برای حفظ حدود 14 هزار هکتار از باغات استان صورت گرفته است، اضافه کرد: همچنین سه میلیون اصله درخت در طول مسیر رودخانه زاینده‌رود و فضای سبز شهرستان‌های استان مورد آب‌رسانی سیار قرار گرفته‌اند.

شیشه‌فروش به اختصاص 2 هزار تانکر برای آب‌رسانی به فضای سبز شهر‌های استان اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر 250 روستا در سطح استان به صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند و اکوسیستم رودخانه زاینده‌رود نیز به صورتی است که جاری نشدن آب در آن سبب تبدیل شدن رودخانه به کانون‌های گرد و غبار می‌شود.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول