اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه نخست امسال صورت گرفت

تولید 518 هزار تن سیمان در کارخانه ممتازان کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه سیمان ممتازان کرمان از تولید 518 هزار تن سیمان و 560 هزار تن کلینکر در نیمه نخست امسال در این کارخانه خبر داد.

تولید 518 هزار تن سیمان در کارخانه ممتازان کرمان

محمد ربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان از تولید 518 هزار تن سیمان و 560 هزار تن کلینکر در نیمه نخست امسال در این کارخانه خبر داد و اظهار داشت: 510 هزار تن از سیمان تولیدی تحویل خریداران شده است.

وی افزود: در نیمه نخست سال گذشته میزان تولید کلینکر 545 هزار تن و سیمان 534 هزار تن بوده که در مقایسه با امسال دلیل افزایش کلینکر بالا بودن بهره‌وری و علت کاهش تولید سیمان کم بودن تقاضا است.

ربانی در زمینه میزان مصرف انرژی در کارخانه سیمان ممتازان گفت: در نیمه نخست امسال میزان مصرف انرژی برای هر تن سیمان 101.03 کیلو وات ساعت بوده است که با حفظ عنوان صنعت سبز استان و رعایت کردن الزامات قانونی و همچنین بررسی راهکارهای کاهش مصرف انرژی، در مقایسه با سال گذشته 2.9 کیلو وات ساعت بر هر تن کاهش مصرف انرژی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین میزان مصرف انرژی حرارتی 760.35 کیلو کالری به ازای تولید هر کیلو گرم کلینکر بوده است که این میزان نیز نسبت به سال گذشته 14.29 واحد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان به صادرات سیمان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 19 هزار و 748 تن سیمان به ترتیب از مرزهای شلمچه، سرخس و پیشین به کشور‌های عراق، تاجیکستان و پاکستان صادر شده است.

وی از انعقاد قرارداد با کشورهای آفریقای جنوبی و ترکیه در روزهای آتی خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه بیش از یک‌هزار و 243 تن سیمان به کشور عراق و در خرداد ماه بیش از 4 هزار و 856 تن سیمان به کشورهای عراق و تاجیکستان صادر شده است.

ربانی میزان سیمان صادراتی در تیر ماه را بیش از 3 هزار و 928 تن به کشورهای عراق، تاجیکستان و پاکستان عنوان کرد و افزود: در مرداد ماه نیز بیش از 4 هزار و 708 تن سیمان به کشورهای عراق، تاجیکستان، پاکستان و در شهریور ماه بیش از 5 هزار و 11 تن سیمان به کشورهای عراق، تاجیکستان و پاکستان صادر شده است.

ایجاد شور و نشاط در بین کارکنان با توجه به ورزش

مدیر عامل شرکت سیمان ممتازان در زمینه فعالیت‌های ورزشی کارخانه گفت: هدف اصلی ما از راه‌اندازی و برگزاری رقابت‌های ورزشی کارگری ایجاد نشاط، شادابی و سرزندگی در محیط کاری و بین کارکنان است.

ربانی افزود: پیش از این تنها تیم‌های ورزشی فوتسال و شنا در کارخانه راه‌اندازی شده بود اما پس از انجام یک نظرسنجی که درخواست کارکنان شرکت و ابراز علاقمندی به توسعه و گسترش فعالیت‌های ورزشی بیشتر را به دنبال داشت، راه‌اندازی رشته‌های دیگری از جمله پیاده‌روی، پینگ‌پنگ و ... را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان داشت: با توجه به استقبال کارکنان از رشته پینگ‌پنگ و آغاز خوبی که در برگزاری نخستین دوره این مسابقات شاهد بودیم، تصمیم بر این است که نسبت به حضور یک مربی و ادامه این ورزش به صورت حرفه‌ای‌تر و شرکت در رقابت‌های کارگری این رشته اقدام کنیم.

ربانی از افزایش فضای ورزشی در محل کارخانه و تأمین فضای ورزشی مناسب برای رشته‌های پینگ‌پنگ و بدنسازی در هفته‌های آتی خبر داد و افزود: این در حالی است که زمین‌های مختلف ورزشی در سطح شهر کرمان برای استفاده کارکنان فراهم شده بود اما با راه‌اندازی این سالن و زمین والیبال کارکنان می‌توانند در زمان‌های آزاد هنگام کار نیز به تمرین بپردازند.

مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان گفت: ورزش‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاری‌های سنگینی می‌خواهد به همین دلیل واحد‌های تولیدی به راحتی نمی‌توانند وارد آن شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ایران بیش از 90 درصد از ورزش‌های حرفه‌ای توسط نهادهای دولتی انجام می‌شود و شرکت‌های خصوصی معمولا نمی‌توانند این هزینه‌ها را تحمل کنند، اما اگر از بین کارکنان کسی بتواند وارد تیمی شود، ممکن است مورد حمایت ما قرار گیرد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول