اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

عدم پرداخت اعتبارات ریالی طرح سیمان مند را با مشکل مواجه می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در صورت عدم پرداخت اعتبارات ریالی توسط بانک ملی، اجرای پروژه سیمان مند که از مصوبات سفر دولت به استان است با مشکل مواجه خواهد شد.

عدم پرداخت اعتبارات ریالی طرح سیمان مند را با مشکل مواجه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی اسماعیل مرحمتی صبح امروز در حاشیه سفر به شهرستان دشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خورموج اظهار داشت: طرح‌های خوبی در شهرستان دشتی از جمله طرح سیمان مند دشتی وجود دارد که این طرح حدود 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و جزو طرح‌های اولویت‌دار است که برای تامین بخشی از هزینه آن 10 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک صادرات به این کارخانه اختصاص یافته است.

مرحمتی یادآور شد: در صورت عدم پرداخت اعتبارات ریالی توسط بانک ملی ایران که از مصوبات سفر سوم ریاست جمهور به استان بوشهر است این کارخانه عظیم با مشکل روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی مرغ در استان بوشهر گفت: در حال حاضر وضعیت مرغ عادی است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ما در حال ذخیره‌سازی مرغ در استان برای ایام محرم و حتی نوروز هستیم.

مرحمتی اذعان کرد: تنها مشکلی که وجود دارد مشکل سردخانه برای ذخیره‌سازی است که آن هم از بخش خصوصی کمک گرفته‌ایم و مشکل را برطرف کردیم. حدود یک‌هزار تن مرغ در استان ذخیره‌سازی شده است و در حال انجام ذخیره سازی مرغ برای بازار شب عید مردم هستیم.

وی ادامه داد: در بحث تامین میوه و مرکبات از جمله پرتقال و سیب درختی قرارداد‌هایی با همکاران در آذربایجان و تبریز منعقد شده است.کار اصلی ما نظارت و بازرسی است و ما به صورت مستمر بر بازار نظارت داریم و با همکاری اداره تعزیرات و مجامع امور صنفی و در رأس آنها فرمانداری‌ها بازرسی‌ها را انجام می‌دهیم.

وی گفت: خواهش ما از دستگاه‌های اجرایی و مردم این است تا پل ارتباطی ما از طریق 124 باشد و از مردم استان انتظار داریم در صورت هر گونه تخلف با شماره 124 با ما تماس بگیرند.

مرحمتی هدف از سفر به شهرستان دشتی را بررسی مسائل و مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در حال حاضر وجود دارد بحث بازار و تامین مایحتاج عمومی مردم است که تحت تاثیر نرخ ارز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز نشستی با اعضای شرکت تعاونی مرزنشینان در شهرستان دشتی در خورموج تشکیل و بنا شد این شرکت تعاونی در زمینه واردات مایحتاج عمومی مردم همکاری کند.

مرحمتی گفت: از اینجا به تمام شرکت تعاونی مرزنشینان استان بوشهر اعلام می‌کنیم چنانچه مایل باشند مایحتاج عمومی مردم را تامین و وارد کنند از فعالیت آنان استقبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در استان که آماده همکاری باشند با فرآیندی که تعریف شده استقبال می‌کنیم و می‌توانیم با تعامل و همدلی با این شرکت‌های تعاونی مایحتاج عمومی مردم که شامل یازده قلم کالا مثل چای، برنج و ... می‌شود مستقیم وارد و در اختیار مردم قرار دهیم.

مرحمتی گفت: در شهرستان دشتی زمینه سرمایه‌گذاری خوبی در بحث منابع معادن از جمله مواد اولیه سیمان، سنگ آهک، سنگ گچ و سایر مواد معدنی و حتی در بحث صنعت و کشاورزی وجود دارد چنانچه سرمایه‌گذاران مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه باشند استقبال می‌کنیم زیرا هدف بلند مدت ما استقلال اقتصادی و اشتغال کامل در استان بوشهر است.

وی یادآور شد: با هماهنگی جهاد کشاورزی، استانداری، حوزه هماهنگی امور اقتصادی و حوزه معاونت برنامه و بودجه استانداری و فرمانداری‌ها همایش و سمینار سرمایه‌گذاری بهمن ماه در مرکز استان به دستور استاندار برگزار می‌شود.

مرحمتی هدف از برگزاری این همایش را جذب سرمایه‌گذاران استانی در داخل و در خارج از کشور عنوان کرد و گفت: هدف  شناسایی و توانمندی شهرستان‌ها و استان در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و ... است و از تمام سرمایه‌گذاران هم استانی دعوت می‌کنیم تا با حضور خود بهتر و بیشتر با ظرفیت‌های شهرستان‌های استان آشنا شوند تا بتوانند در جهت سرمایه‌گذاری در استان گام بردارند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول