اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

تکمیل کارخانه سیمان باقران نیازمند هزینه 50 میلیاردی است

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: تکمیل کارخانه سیمان باقران نیازمند هزینه 50 میلیارد تومانی است.

تکمیل کارخانه سیمان باقران نیازمند هزینه 50 میلیاردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی ظهر امروز در جمع مردم گزیک و آواز با بیان اینکه تسریع در گازرسانی به این شهرستان یکی از مطالبات به حق شهروندان درمیانی است، اظهار داشت: بهره‌برداری از کارخانه سیمان باقران به عنوان قطب دوم اقتصادی شهرستان پس از کارخانه قند قهستان یکی دیگر از خواسته‌های مرزنشینان است.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان باقران با نزدیک به 30 هزار سهامدار بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: برای احداث زیر ساخت‌ها و سازه‌های بتونی قریب به 100 میلیارد تومان هزینه شده و در شرایط فعلی به 50 میلیارد تومان دیگر برای اتمام مونتاژ و نصب تجهیزات نیازمند است.

فرماندار درمیان، ظرفیت تولید این کارخانه را 3 هزار و 300 تن در روز اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این کارخانه با تولید اسمی روزانه 500 تن به تولید سیمان خاکستری مشغول است و قسمتی از سیمان تولیدی شهرستان برای صادرات در بازارچه مرزی گلورده به تجار افغانی ارائه می‌شود.

براتی از اتمام عملیات نوسازی شبکه آب شرب گزیک تا پایان سال آینده خبر داد و اضافه کرد: به علت خشکسالی‌های پیاپی و کاهش علوفه امسال یک‌هزار و 500 تن علوفه بین دامداران شهرستان از سوی شرکت‌های تعاونی عشایری و دامداران قهستان توزیع می‌شود.

وی از تصویب 128 طرح در کارگروه توسعه زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: به این منظور مبلغ 230 میلیارد تومان تسهیلات به صورت شناور در خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

خطیب جمعه اهل سنت روستای آواز نیز گفت: اخلاص و عمل به تکلیف دو ویژگی بارز مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مولوی محمود رحمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای در بخش‌های مختلف به مردم بخش گزیک کرده است، ادامه داد: اقتدار امروز ایران در گفتمان جهانی مرهون درایت و رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

وی، خواستار جلوگیری از هدر رفت آب قنوات و احداث فضای ورزشی در روستای آواز شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول