اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه سیمان بوکان اعلام کرد

50 درصد تولیدات کارخانه سیمان کاوان بوکان صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه سیمان بوکان گفت: 50 درصد تولیدات کارخانه سیمان کاوان بوکان به خارج از کشور به ویژه کشور عراق صادر می‌شود.

50 درصد تولیدات کارخانه سیمان کاوان بوکان صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان علیرضا سردار شهید صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات این کارخانه با فرماندار بوکان که در دفتر فرماندار برگزار شد، اظهار داشت: با ایجاد این کارخانه علاوه بر اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه شاهد کاهش محسوس قیمت سیمان در شهرستان بوکان و شهرهای مجاور هستیم.

وی در مورد جلوگیری از پخش آلاینده‌های تولید شده توسط این کارخانه، افزود: برای جلوگیری و کاهش آلودگی هوا توسط این کارخانه 10 میلیارد تومان اعتبار جهت خرید و نصب فیلترهای مخصوص هزینه شده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان بوکان تصریح کرد: نیروهای غیربومی به کار گرفته شده در این کارخانه اکثراً از نیروهای متخصص هستند که در صورت وجود نیروهای متخصص بومی در شهرستان از افراد بومی به جای آنان استفاده خواهد شد.

در ادامه این جلسه فرماندار بوکان ضمن تاکید بر رفع تمام مشکلات واحدهای صنعتی موجود در شهرستان از جمله کارخانه سیمان بوکان، گفت: وجود این کارخانه و تولید سیمان آن باعث رونق اقتصادی منطقه و موجبات خوشحالی مردم و مسئولان شهرستانی را فراهم کرده و افق اقتصادی آینده شهرستان را گسترش داده است.

حسن عباسی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست که برای افزایش محدوده کارخانه با این شرکت همکاری و مساعدت کنند.

وی اظهار داشت: جهت ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در منطقه برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کارخانه باید تا حد امکان از نیروهای بومی و محلی شهرستان استفاده شود.

میزان اشتغال‌زایی این کارخانه به صورت مستقیم 500 نفر است که 350 نفر پرسنل کارخانه و 150 نفر جهت انجام امور خدماتی، نگهبانی و امور برون‌سپاری بکارگیری شده‌اند.

میزان اشتغال‌زایی غیرمستقیم این کارخانه نیز حدود 4 هزار نفر بوده که در بخش‌های حمل و نقل مواد اولیه مراکز توزیع و فروش و محل استخراج معدن مشغول به کار هستند.

یادآور می‌شود عملیات ساخت کارخانه سیمان بوکان توسط بخش خصوصی و با اعتبارت دولتی و ارزی با برآورد نهایی 1500 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 70 هکتار و زیربنای 25 هزار و 300 مترمربع از سال 83 در 45 کیلومتری بوکان آغاز شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول