اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال

سیمان رتبه نخست صادرات را در آذربایجان‌غربی دارد

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری سیمان رتبه نخست صادرات این استان را از آن خود کرده است.

سیمان رتبه نخست صادرات را در آذربایجان‌غربی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه میرهاشم سیداحمدی پیش از ظهر امروز در جلسه‌‌ امور اقتصادی که در سالن شهید باکری استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: با صادرات بیش از 40 میلیون دلار در شش ماهه نخست سال جاری، سیمان در رده نخست قرار گرفته و 16 درصد صادرات به آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بعد از سیمان نیز انواع میوه خوراکی بیشترین حجم صادرات را داشته است، ادامه داد: با صادراتی به ارزش بیش از 30 میلیون دلار نیز میوه خوراکی در رده دوم قرار گرفته و 13 درصد حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی صادرات فرآورده‌های میوه و سبزی را در جایگاه سوم عنوان کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری هم به ارزش 35 میلیون دلار فرآورده میوه و سبزی صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به صادرات ماشین‌آلات و وسائل مکانیکی از استان در پنج ماه نخست امسال، اعلام کرد: در این مدت 16 میلیون دلار صادرات داشتیم که این کالا نیز هفت درصد از سهم کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

سیداحمدی با بیان اینکه مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از آن نیز شش درصد از صادرات استان را تشکیل می‌دهد، گفت: در این ارتباط در استان 14 میلیون دلار صادرات انجام شده است.

وی فرآورده‌های خوراکی و غلات را از دیگر اقلام صادراتی استان ذکر کرد و گفت: سهم هر یک از آنها از کل صادرات استان چهار درصد و سه درصد است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مصنوعات مختلف از جمله چدن، آهن و فولاد با هفت میلیون دلار صادرات، سه درصد از کل صادرات استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول