اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتی:

10 میلیارد تومان برای تکمیل ساخت کارخانه سیمان مند نیاز داریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتی گفت: در حال حاضر نزدیک به 10 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که در چند ماه آینده به طور کامل عملیات کارخانه را به پایان برسانیم.

10 میلیارد تومان برای تکمیل ساخت کارخانه سیمان مند نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی آرمان سنایی صبح امروز در حاشیه بازدید نماینده دشتی و تنگستان از کارخانه سیمان مند دشتی گفت: تمام زیرساخت‌های کارخانه مند دشتی ایجاد، قراردادها منعقد، موفقیت اصولی انجام، خط انتقال و انشعاب برق، خط انتقال گاز و تمام قراردادهای داخلی مربوط به اجرا و نصب کارخانه چه از لحاظ تاسیسات میکانیکی، برقی و... انجام شده است و هیچ مشکلی در زمینه اجرای خط از لحاظ فنی وجود ندارد.

مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتی در رابطه با فاز دوم کارخانه سیمان افزود: 40 درصد از کارهای فاز دوم این کارخانه انجام و تمامی قراردادهای اجرای عملیات شامل بتنی، اسکلت فلزی، مکانیکال، الکتریکال و... آماده اجراست.

وی یادآور شد: به واسطه مشکلات مالی و تسهیلات که به موقع به این شرکت پرداخت نشده عملا نتوانستیم قراردادهای مربوط به فاز دو را به اجرا بگذاریم.

سنایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فاز اول کارخانه سیمان مند دشتی دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است و در فاز اول زیرساخت‌های اصلی شامل خط انتقال آب، برق، کانال‌های تاسیسات، مخازن آب صنعتی و... اجرا خواهند شد و عملا برای فاز دو مشکل خاصی نخواهیم داشت.

مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتی گفت: در حال حاضر نزدیک به 10 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که در چند ماه آینده به طور کامل عملیات کارخانه را به پایان برسانیم.

سنایی یادآور شد: 95 درصد تمامی تجهیزات این فاز از لحاظ ساخت داخل هم تامین شده است.

وی گفت: بانک ملی که وام ارزی این طرح را داده است مصوبه‌ای تصویب کرد که بر اساس آن قرار شده وام ریالی کارخانه را هم تامین کند و ابتدا مبلغ 24 میلیارد تومان تصویب و سپس اعلام کرد که این مبلغ را نمی‌توانیم پرداخت کنیم، اما به محض اینکه شرکت سیمان دشتستان قسمتی از سهام طرح را خریداری کرد بانک ملی اعلام کرد اگر توان اجرایی شما به اثبات برسد ما این وام را پرداخت خواهیم کرد.

سنایی خاطر نشان کرد: این امر توأم شد با سفر سوم هیئت دولت به استان بوشهر که بانک را مکلف کرد که این تسهیلات را تا تکمیل کارخانه پرداخت کند و حتی در این مصوبه سقف هم برای آن گذاشته نشده است.

وی ادامه داد: از سال 1389 تا اواسط تابستان 1391 سه بار توسط بانک ملی کارشناسی طرح سیمان مند دشتی انجام شده و هزینه بالای این کارشناسی‌ها را پرداخت کردیم.

سنایی یادآور شد: بانک ملی در اواخر شهریور ماه سال جاری اعلام کرد که ما نمی‌توانیم 50 میلیارد تومان را پرداخت کنیم و همان 24 میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم و ما نیز به بانک ملی اعلام کرده‌ایم که اگر 24 میلیارد تومان را آن موقع پرداخت می‌کردید می‌توانستیم با آن کاری را انجام بدهیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از پیگیری‌های استاندار بوشهر نسبت به پروژه‌ها و مشکلات مردم استان گفت: از موسیوند مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتستان و رئیس هیئت مدیره کارخانه سیمان دشتی تقدیر می‌کنم، زیرا اگر ایشان نبود کارخانه سیمان دشتی هم مانند کارخانه سیمان تنگستان تعطیل می‌شد.

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی افزود: در هفته گذشته در جلسه‌ای با وزیر اقتصاد در مورد تسریع در روند ساخت کارخانه سیمان دشتی وزیر اعلام کرد این موضوع را شخصا تعیین تکلیف می‌کند.

وی متذکر شد: مردم منطقه این انتظار را دارند نیروهایی که جذب کارخانه می‌شوند نیروهای بومی باشند.

پورفاطمی اذعان داشت: دشتی دارای دو لاور شرقی و غربی است و باید تعیین و تکلیفی در رابطه با گمرک لاور ساحلی شود تا مسئله انتقال اسکله لاورساحلی به سازمان بنادر تا یک هفته آینده به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول