اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کشمکش‌های انتقال آب به صنایع گل‌گهر سیرجان

خبرگزاری فارس: شورای شهر سیرجان همچنان مقابل نماینده مردم سیرجان در مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجتمع سنگ آهن گل‌گهر و استانداری کرمان مصوبه انتقال آب به گل‌گهر را تصویب نمی‌کند.

کشمکش‌های انتقال آب به صنایع گل‌گهر سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شورای شهر سیرجان همچنان مقابل نماینده مردم سیرجان در مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجتمع سنگ آهن گل‌گهر و استانداری کرمان مصوبه انتقال آب به گل‌گهر را تصویب نمی‌کند.

مدت یک سال است که حرف انتقال آب از سد تنگوئیه یا چاه‌های سفره آب زیرزمینی از سیرجان به مجتمع گل‌گهر می‌گذرد و دو جبهه شورای شهر و ... کنار هم مبنی بر عدم انتقال آب به دلیل کمبود آب شرب مردم در مقابل نماینده مردم در مجلس، استانداری و وزارتخانه ایستاده‌اند.

مخالفان انتقال آب این اقدام را نابودی شهرستان و آب شرب مصرفی مردم می‌دانند و از طرفی جبهه مقابل عدم انتقال آب را نابودی صنعت و معدن در سیرجان می‌دانند.

استاندار کرمان نیز تهدید به جدایی گل‌گهر از سیرجان در صورت عدم توافق شورا در انتقال آب می‌داند و این موضوع را شهردار در جلسات شورا بیان کرده است.

اما آن چه مهم محسوب می‌شود، طیف گسترده مردم است که این یک مطلب کنجکاوانه برای آنها شده و نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد، زیرا اینگونه تبلیغ شده است که انتقال آب یعنی نبود آب شرب و با توجه به خشکسالی‌ها مجتمع گل‌گهر نیز قاطعانه عملیات لوله‌گذاری را انجام می‌دهد.

گل‌گهر انگار خاطرش جمع است بدون نظر شورا هم می‌تواند دولت وارد عمل شود و این آب انتقال یابد و اعلام کرده است در صورت عدم موافقت انتقال آب حق آلایندگی که سالانه بیش از 300 میلیارد ریال است، متوقف می‌شود.

محمدمهدی عارفی‌نسب شهردار سیرجان در جلسه شورا اعلام کرد: گفتند نابودی مهم‌تر است یا 300 میلیارد ریال و ما این ننگ را در مصوبه شورای دوران خود نمی‌گذاریم.

وی افزود: موضوع انتقال آب را به استاندار کتبا نوشته و گفته‌ام که استاندار اعلام کردند به اعضای شورا گفته‌ام باید انتقال آب صورت گیرد و اگر اعضای شورا موافقت نکنند، طبق ماده 27 که رئیس جمهور تعیین حریم شهر را به استانداری تفویض اختیار کرده، گل‌گهر را از محدوده سیرجان خارج و از جای دیگر تأمین آب می‌کنم و در نهایت با اصرار من چنین گفت که شهر سیرجان ضرر کند بهتر است یا این که پیشرفت استان کرمان متوقف شد، لذا به هر قیمتی آب انتقال می‌یابد.

محمد ایران‌نژاد نایب رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان نیز در این ارتباط گفت: ما دیگر نگران سد تنگوئیه و انتقال آب شرب مردم نیستیم، بلکه مسئله مهم‌تر این است که گل‌گهر با حمایت وزارت صنعت اخیرا اقدام به خریداری امتیار حفر 60 موتور پمپ در محدوده سفره‌های آب مردم کرده است.

سپهری رئیس شورای اسلامی شهر سیرجان نیز خواستار اقدام شهردار برای متوقف کردن عملیات لوله‌گذاری شد که شهردار گفت: با چه مجوزی من حکم دادستانی را می‌خواهم.

سپهری تصریح کرد: شما به نامه‌های رسمی شورا بها نمی‌دهید، اما هر چه فرماندار و استاندار می‌گویند عمل می‌کنید.

به گزارش فارس، این درگیری توسط نشریات محلی و مخالفان و موافقان به یک موضوع مقابله‌ای و جبهه‌ای تبدیل شده است که باید با صلاحدید مسئولان به نفع مردم پایان یابد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول