اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر:

صحه علمای اهل سنت بر واقعه غدیر نشانه حقانیت آن است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر گفت: دانشمندان و علمای اهل سنت نیز در کتب مختلف بر این حقیقت انکارناپذیر صحه گذاشته‌اند و این مهم نشانه حقانیت غدیر است.

صحه علمای اهل سنت بر واقعه غدیر نشانه حقانیت آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان حسین کارگر شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد غدیر شهرستان کنگان اظهار داشت: عید سعید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی برای مسلمانان و شیعیان است و باید با برگزاری‌ برنامه‌های متعدد این عید سعید و خجسته را گرامی بداریم.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر با استناد به آیات قرآن کریم خاطر نشان کرد: واقعه غدیر خم تجلی و مظهر حقیقی اکمال و اتمام دین بود.

کارگر با اشاره به مسئله حیاتی غدیر در بین مذاهب تشیع و تسنن بیان کرد: غدیر از اعتقادات شیعه و سنی است و دانشمندان و علمای اهل سنت نیز در کتب مختلف بر این حقیقت انکارناپذیر صحه گذاشته‌اند و این مهم نماد حقانیت غدیر است.

وی اضافه کرد: باید دهه امامت و ولایت با شور و شکوه هر چه تمام برگزار شود و مردمی برگزار کردن جشن‌ها و برنامه‌های عید غدیر از مسائل مهمی است که در برنامه‌های این ایام مورد توجه است و برنامه‌ریزی‌ها نیز بر این اساس صورت پذیرفته است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دهه ولایت و امامت امسال واقعه غدیر در هشت شهر استان بوشهر بازسازی می‌شود.

معاون بخشداری ویژه عسلویه نیز در این نشست اذعان کرد: در سال جاری به مناسبت دهه ولایت و امامت در روز عید قربان سفره وحدت پس از نماز عید با حضور نمازگزاران شیعه و سنی در شهر عسلویه برگزار می‌شود.

حسن راشدی عنوان کرد: برگزاری چند همایش و نشست علمی، مسابقه حفظ خطبه غدیر و جشن‌های عمومی در بخش ویژه عسلویه از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دهه ولایت شاهد آن خواهیم بود.

وی افزود: نسل جوان امروز ما بیش از پیش با عید غدیر آشنا شوند، واقعه غدیر در واقع تمام‌کننده و کامل‌کننده رسالت پیامبر اکرم (ص) است، واقعه غدیر نقشه راه را برای مسلمانان ترسیم کرد.

راشدی بیان کرد: اسلام دین جامعی است، زعامت و ولایت در جامعه اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد، غدیر اثبات کننده این مدعاست و باید تمام زوایای این واقعه غدیر برای تمام نسل‌های مسلمانان تبیین شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول