اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد خبر داد

برگزاری پرده‌خوانی غدیر در استان یزد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد گفت: همزمان با اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی به مناسبت عید غدیرخم، پرده‌خوانی غدیر در استان برگزار می‌شود.

برگزاری پرده‌خوانی غدیر در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز غدیر اظهار داشت: بنا بر آیات و روایات قرآن و معصومین، چنانچه بحث غدیر و خلافت امیرالمومنین، حضرت علی (ع) مطرح نمی‌شد، دین نیز کامل نبود و نبوت ناقص بود.

وی با بیان اینکه امامت کامل‌کننده نبوت است، گفت: وظیفه داریم فعالیت‌هایی را در ترویج و تبلیغ فرهنگ غدیر انجام دهیم و نسل جوان خود را با این موضوع بیش از پیش آشنا کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد افزود: کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد براساس برنامه‌هایی که هر سال در این زمینه اجرا می‌کند، در سال جاری نیز بیش از 20 برنامه فرهنگی متناسب با روز غدیر با همکاری شهرداری برگزار خواهد کرد.

مطهریان از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی متناسب با این روز بزرگ را اجرای پرده‌خوانی خطبه غدیر و واقعه غدیرخم برشمرد و اظهار داشت: با بهره‌گیری از تعدادی افراد آموزش دیده و مجرب، ایستگاه پرده‌خوانی غدیر را برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: برنامه پرده‌خوانی که برای نخستین بار انجام می‌شود با همکاری آموزش و پرورش استان و روحانیونی که از قم به استان اعزام خواهند شد، برگزار می‌شود.

مطهریان از دیگر برنامه‌های قابل اجرا توسط ستاد مبشر غدیر در استان یزد را برگزاری شب شعر و مسابقه خوشنویسی عنوان کرد و گفت: این برنامه با حضور شعرا و خوشنویسان استان با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و سازمان فرهنگی شهرداری یزد برگزار خواهد شد.

مطهریان همچنین با اشاره به استفاده از نمادهایی که برای عموم مردم ناشناخته است، تصریح کرد: برای مبارزه با نمادهای ناشناخته و جلوگیری از عدم استفاده از آنها مقرر شده تا با کمک تاکسیرانی یزد تعدادی پرچم و پلاک مزین به نام مولا علی (ع) برای تزئین خودروها و تاکسی‌های سطح شهر توزیع شود.

عضو شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگری نیز مانند توزیع کارت اخوت و اجرای نمادین عقد اخوت میان برادران و خواهران، توزیع بسته‌های فرهنگی و کارت پستال، بسته خانواده غدیر، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی و ایستگاه غدیر در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شروع حجةالوداع به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ابلاغ شد تا حضرت علی (ع) را معرفی کند، یادآور شد: از 10 روز قبل از روز غدیر روحانیان در مورد غدیر و عظمت این روز و اهمیت آن در میان مردم سخنرانی خواهند داشت.

مطهریان ادامه داد: همچنین 2 هزار کارت پستال با موضوع غدیر، کارت مبشر و کتاب به مسئولان استان تحویل داده می‌شود تا در اختیار علاقمندان قرار دهند.

وی همچنین از برگزاری مسابقه با عنوان میثاق با غدیر خبر داد و یادآور شد: به منظور شناسایی اهمیت این روز و آشنایی عموم مردم با خطبه غدیر به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه، مسابقه‌ای با عنوان میثاق غدیر برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول