اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

خدمات کمیته امداد در امر ازدواج آسان کم‌‌نظیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت یاسوج گفت: خدماتی که کمیته امداد در امر ازدواج آسان ارائه می‌دهد در میان همه دستگاه‌ها کم‌نظیر است.

خدمات کمیته امداد در امر ازدواج آسان کم‌‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی‌صالح موسوی‌اعظم صبح امروز در همایش آموزشی وصلت نور که با حضور مسئولین اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی کار کردن نوعی عبادت بوده که نوع کار کردن و نحوه خدمات‌رسانی از نظر بعد معنوی در سازمان‌ها نیز متفاوت است.

امام جمعه موقت یاسوج بیان داشت: پایه و اساس زندگی سعادتمند در سایه تشکیل خانواده مهیا می‌شود و ازدواج باعث حفظ عفت عمومی و آرامش همه‌جانبه در ابعاد مختلف زندگی افراد خواهد شد و باعث کاهش معصیت است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه عفت عمومی را در جامعه حاکم کنیم باید تشریفات و زوائد مربوط به امر ازدواج و همچنین میزان مهریه کم و کنار گذاشتن هزینه‌های سنگین در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول توجه به کاهش هزینه‌های غیر ضروری ازدواج را نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب عنوان کرد و گفت: برای کاهش میزان هزینه‌های غیر ضروری و استفاده نکردن از تالارهای جشن عروسی و همچنین آسان گرفتن امر ازدواج همه باید به نوعی تشویق و ترغیب لازم را دنبال کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: کمیته امداد امام خمینی نهادی مقدس است که در راه خدمت‌رسانی به هم‌نوعان بوده و این نهاد انقلابی سرلوحه کار خود را حفظ شرافت و کرامت افراد تحت حمایت این سازمان می‌داند.

موسوی‌اعظم به تشکیل نهادهای گوناگون در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در زمان تشکیل نظام جمهوری اسلامی نهادهای زیادی با کارکرد متفاوت در ابعاد مختلف همچون سپاه و بسیج و در بعد سازندگی نیز جهاد سازندگی و در بعد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی خدمات بی‌شائبه‌ای را به مردم ارائه داده‌اند.

وی فلسفه کمک‌های مالی خیرین را اعتقاد آن‌ها به معاد و آخرت دانست و گفت: از مسائلی که زوجین جوان در اوایل زندگی خود باید به آن توجه کنند قناعت بوده و اگر کسی در زندگی خود میانه‌رو و در حد متعادل نباشد زندگی آن‌ها از هم گسسته می‌شود.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعین به نهادهای حمایتی از سوی کمیته امداد بوده که مسئولین مربوطه به نحو احسن خدمات بی‌شائبه‌ای را با حفظ حیثیت و آبروی مددجویان ارائه می‌دهند.

موسوی‌اعظم از مسائل مهم در امر ازدواج را قناعت داشتن طرفین عنوان کرد و گفت: باید مبنای زندگی مشترک را یک زندگی دینی قرار دهیم چرا که اگر اوایل زندگی قناعت وجود نداشته باشد زندگی‌ از هم گسسته می‌شود.

وی تفاوت کمیته امداد امام خمینی را با دیگر ادارات و نهادها رعایت شئونات و حفظ آبروی افراد جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول