اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیانگذار جهاد سازندگی در کشور:

امام خمینی (ره) حماسه 30 مهر همدان را تأیید کرده‌اند

خبرگزاری فارس: بنیانگذار جهاد سازندگی در کشور گفت: یکی از نکاتی که ماندگاری حماسه 30 مهر همدان را در تاریخ انقلاب تثبیت می‌کند، به تأیید رسیدن این روز توسط امام خمینی (ره) است.

امام خمینی (ره) حماسه 30 مهر همدان را تأیید کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی همایونی ظهر امروز در همایش بزرگداشت حماسه 30 مهر در همدان با بیان خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از دوران ابتدایی سرنوشت ما درگیری در این شلوغی‌ها بود، اظهار کرد: حماسه دانش‌آموزان در 30 مهر سال 57 از هنرستان همدان شروع شد که بالاتر از ساختمان ساواک بود که از آنجا به سمت میدان امام خمینی حرکت کردند که هر لحظه بر جمعیت نیز افزوده می‌شد.

وی تصریح کرد: درگیری آن روز تا شب در خیابان شهدا ادامه یافت و مأموران از بالای هتل یاس به مردم تیراندازی کردند که بسیاری از مردم و جوانان نیز به شهادت رسیدند.

بنیانگذار جهاد سازندگی در کشور با بیان اینکه 30 مهر دو نکته اساسی را در برداشت، عنوان داشت: یکی از این نکات توجه امام خمینی (ره) به این روز و تأیید حماسه 30 مهر و دیگری اثرگذاری این روز در وضعیت حقوق بشر که بسیار مهم بود.

وی خاطرنشان کرد: حماسه 30 مهر که توسط دانش‌آموزان سال 57 خلق شد، در محافل بین‌المللی مطرح شد به طوری که هرچند عوامل حقوق بشر پس از بررسی‌هایی به نتایج مثبتی نرسیدند اما همین تأثیرگذاری این روز در چنین رویدادی خود بسیار مهم بود.

همایونی ابراز داشت: تبیین چنین روزهایی برای جوانان نسل امروز بسیار مهم و اثربخش است زیرا آنها می‌توانند الگوبرداری مناسبی از نسل گذشته خود داشته و خلق چنین حماسه‌هایی را در جامعه امروزی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 57 با هتک حرمت به یکی از دانش‌آموزان دختر همدان توسط مأموران رژیم ستمشاهی، دانش‌آموزان اعتراض خود را با حضور در خیابان‌های همدان که با حضور روحانیت و اقشار مختلف مردم همراه بود، این حرکت دانش‌آموزان منجر به شهادت تعدادی از همدانی‌ها در این روز شد که منجر به خلق حماسه 13 آبان شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول