اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه باشت خبر داد

اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزان دختر باشت

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه باشت گفت: نخستین کاروان راهیان‌نور شهرستان باشت عازم مناطق جنگی شد.

اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزان دختر باشت

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، علی گرامی در حاشیه اعزام کاروان راهیان‌نور شهرستان باشت اظهار داشت: این اولین کاروان دختران دانش‌آموزی در سال جاری است که به مناطق جنگی اعزام می‌شود.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در این اردو را 130 نفر اعلام کرد و ابراز داشت: شرکت‌کنندگان در این اردو دانش‌آموزان دختر مقطع دوم دبیرستان هستند که در قالب واحد درسی آمادگی ‌دفاعی در این طرح شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه باشت افزود: دختران دانش‌آموز با حضور در گلزار شهدا و تجدید بیعت با شهدا با بدرقه مسئولان شهرستان و خانواده‌های آنها برای بازدید از مناطق جنگی جنوب عازم این مناطق شد.

گرامی گفت: کاروان راهیان‌نور شهرستان باشت به ‌وسیله سه دستگاه اتوبوس راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند و به مدت سه روز از مناطق عملیاتی جنوب دیدن می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان باشت افزود: کاروان راهیان‌نور با حضور در جنوب کشور از مناطق دهلاویه، شلمچه، هویزه، بستان، فکه، دوکوهه و طلاییه بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به حضور یک روحانی و یک راوی در کاروان افزود: علاوه بر این اقلام فرهنگی شامل چفیه، سجاده و کتاب‌‌های ادعیه و نیز بسته‌های پزشکی به میزان مورد نیاز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته شده است.

گرامی هدف از اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزان کلاس‌ دوم مقطع دبیرستان‌های باشت را گذراندن دروس عملی آمادگی دفاعی، آشنایی نسل جوان با فرهنگ جهاد و شهادت و دیدار از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد.

این مسئول در سپاه باشت تصریح کرد: آشنایی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان با دلاورمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان نه تنها انتقال فرهنگ و ارزش‌های حماسه‌ساز نسل اول و دوم انقلاب به نسل‌های بعدی را سبب می‌شود بلکه آنان را نسبت به شرایط دشواری که کشور برای رسیدن به مرحله کنونی پشت سر گذاشته است، آگاه می‌سازد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول