اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‌آباد مطرح کرد

شهروندان اهل کتاب و مطالعه قانونمندترند

خبرگزاری فارس: شهردار خرم‌آباد گفت: مجموعه شهرداری برای پیشبرد اهداف خود باید برای ترویج کتابخوانی در بین جامعه با تمام توان کتابخانه‌های عمومی را تقویت کند، چرا که معتقدیم شهروندان اهل کتاب و مطالعه قانونمدارترند.

شهروندان اهل کتاب و مطالعه قانونمندترند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هرمز نصیری صبح امروز در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان با اشاره به اینکه تقویت کتابخانه‌های عمومی، تقویت بنیان‌های فکری جامعه است، گفت: از این رو جدا از تکالیفی که قانون در رابطه با کتابخانه‌ها به شهرداری محول کرده است، جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه هر کاری از دست‌مان بربیاید کوتاهی نمی‌کنیم.

وی افزود: طبق آمارها سرانه فضای مطالعه شهرستان خرم‌آباد رضایت بخش نیست، پس باید مسئولان فرهنگی شهر تلاش‌شان را دوچندان کنند، تا هر چه سریع‌تر از این وضع وخیم بیرون بیاییم و شهرداری به رغم تمام مسایل و مشکلات به ویژه مالی که دارد، پیشرو در این قضیه حرکت می‌کند.

نصیری ضمن تاکید برتسریع در روند ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، ساخت کتابخانه جدید در نقاط مختلف شهر از جمله حاشیه‌های پرجمعیت شهری را از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری دانست و گفت: در روند پروژه کتابخانه عمومی زیباکنار که بنا به دلایلی ساخت آن فعلا متوقف است، اگر کارشناسان ساخت آن را به نفع شهر قلمداد کنند، برای تسریع در روند ساخت آن از هیچ کمکی فرو گذار نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای کتابخانه‌ای یکی از حقوق به حق شهروندان است، افزود: برای خدمت به مردم لایق خرم‌آباد از جمله احقاق این حق از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

در ادامه این جلسه تیمور احمدوند مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و دید فرهنگی مجموعه شهرداری خرم‌آباد گفت: در برخی جاها نباید فقط به تکالیف قانونی‌مان اکتفا کنیم، چرا که قانون همیشه کف مسئله را بیان می‌کند و در شهری مثل خرم‌آباد که از یک محرومیت و عقب افتادگی تاریخی رنج می‌برد، باید با ایثار و تلاش شبانه‌روزی فراتر از تکلیف قانونی‌مان به دنبال رفع محرومیت‌های شهری و شهروندی باشیم.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول