اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا:

ظرفیت‌های آستارا برای توسعه اقتصادی فراهم شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار آستارا گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آستارا برای توسعه اقتصادی فراهم شده است.

ظرفیت‌های آستارا برای توسعه اقتصادی فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کیوان اسدپور عصر شنبه در دیدار با تجار و فعالان اقتصادی این شهرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دولت و ملت غیور ایران اسلامی باید در اقتصاد مقاومتی روحیه جهادی داشته باشند و عقب‌نشینی نکنند تا بتوانند با ارائه راهکارهای مختلف مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب باید اقتصاد مردمی را تقویت کنیم و با در نظر گرفتن سیاست‌های دولت از بخش خصوصی حمایت شود.

این مسئول صرفه‌جویی را جزء جدایی‌ناپذیر اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که کوچک‌ترین اسرافی در کار صورت نگیرد و از کالای لوکس پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه کشور در هشت سال دفاع مقدس در تحریم‌های مختلف قرار داشت، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس استکبار جهانی با تمام قدرت وارد میدان شده بود و با اعمال تحریم‌های مختلف سعی داشت ایران اسلامی را از پای درآورد اما با عنایت خداوند و همت و ایثارگری‌های ملت ایران ناکام ماند.

اسدپور با بیان اینکه اکنون باید تمام آحاد ملت ایران اسلامی وارد میدان شوند، اذعان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم و دولت نیز همواره در راستای سیاست‌های اقتصادی خود رهنمودهای رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

وی اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران از جمله ارائه داروهای اساسی برای بیماران خاص را ناجوانمردانه توصیف کرد و افزود: دشمنان نظام و ملت ایران اسلامی کار را به جایی رسانده‌اند که حتی داروهای اساسی و ضروری بیماران خاص را تحریم کرده‌اند که با ادعای حقوق بشر آنها منافات دارد.

فرماندار آستارا با اشاره به نحوه فعالیت فعالان اقتصادی در حوزه بخش خصوصی، از آنها خواست با تمام قدرت وارد میدان شوند و فعالیت اقتصادی کشور را گسترش دهند.

وی شهرستان مرزی آستارا را دارای قابلیت‌های فراوان در حوزه اقتصادی دانست و یادآور شد: تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این شهرستان برای توسعه اقتصادی فراهم شده که امیدواریم این توانمندی‌ها به صورت بالقوه فعال شود تا شاهد رشد و شکوفایی در منطقه باشیم.

اسدپور با بیان اینکه فعالان اقتصادی سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند، ادامه داد: دولت نگاه ویژه‌ای به فعالان اقتصادی دارد و همواره از فعالیت آنها حمایت می‌کند و تسهیلات بسیار خوبی برای فعالان بخش خصوصی در نظر گرفته است.

وی با قدردانی از فعالان اقتصادی آستارا در زمینه صادرات و واردات کالا، از آنها خواست جهادگونه وارد میدان شوند.

این مسئول افتتاح فاز نخست اسکله آستارا را موجب تحولی شگرف در حوزه اقتصادی منطقه دانست و خاطرنشان کرد: با حمایت‌های خوب دولت از بخش خصوصی، اسکله آستارا به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آن زمینه برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی تجار و بازرگانان در این منطقه ایجاد می‌شود.

اسدپور متذکر شد: با صدور مجوز مرز دریایی تا یک ماه آینده به صورت رسمی پهلوگیری کشتی‌های بزرگ تجاری در اسکله آستارا آغاز می‌شود و در سفیر اخیر مدیرکل امور مرزی کشور و استاندار گیلان و مسئولان نظامی و امنیتی به آستارا تمام موانع و مشکلات برطرف شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر مجوز مرز دریایی صادر و فعالیت این اسکله آغاز شود.

به گزارش فارس، در همایش مذکور تجار و فعالان اقتصادی آستارا انتقادها و مشکلات خود را با فرماندار این شهرستان در میان گذاشتند و فرماندار آستارا نیز قول مساعد برای برطرف شدن موانع تجار و فعالان اقتصادی را صادر کرد.

همچنین در همایش مذکور جمعی از مدیران بانک توسعه صادرات نیز با ارائه گزارش‌های جامع و کامل آمادگی خود را برای حمایت از فعالان اقتصادی اعلام کردند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول