اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

کشور بیش از جنجال سیاسی به تدبیر اقتصادی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: کشورمان ایران بیش از آنکه به جنجال سیاسی و انتخاباتی نیاز داشته باشد به تدبیر اقتصادی نیاز دارد.

کشور بیش از جنجال سیاسی به تدبیر اقتصادی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مختلف در بین اقشار خراسان شمالی راهبردهای جمهوری اسلامی ایران را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان به شایستگی تبیین کردند تا نظام غرب به خوبی بداند که این ملت دست از اهداف و آرمان خود برنمی‌دارد.

وی حل بسیاری از مشکلات را در سایه تدبیر درست مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: دولت بیش از هر وقت دیگر باید از مشورت‌ها و  تدابیر اقتصادی جدید در خنثی کردن تحریم‌ها استفاده کند و اجازه ندهد عده‌ای دلال و فرصت‌طلب بازار را به تنش بکشانند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد خاطرنشان کرد: حل بخشی از مشکلات اقتصادی ما نیازمند فرهنگ‌سازی و استفاده از کالاهای ایرانی و جلوگیری از تبذیر و اسراف است اما بخش دیگری نیز مربوط به تدبیر مسئولان است تا اجازه ندهند تورم و گرانی بیش از اندازه مردم را اذیت کند.

علوی یادآور شد: در راستای رفع معضلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم مدیران باید مدبرانه عمل کرده و با برنامه‌ریزی طرح‌ها را به پیش ببرند.

وی افزود: ما با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توانیم اسباب ناتوانی و استیصال نظام غرب را بیش از گذشته فراهم آوریم و دشمن را وادار به انصراف از اهداف خبیثانه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود سالروز جشن و وصلت آسمانی حضرت علی (ع)  با فاطمه زهرا (س) را گرامی داشت و بیان داشت: بزرگترین معروف در جامعه ما به ویژه در حوزه اجتماعی سهولت امر ازدواج است چرا که جوانان ما امروز باید بدون قید و بندهای مسئولیت‌آور می‌توانند زندگی با صفا و یکرنگی و همدلی را تجربه کنند.

علوی ازدوج آگاهانه، به هنگام و پایدار را زمینه‌ساز یک حرکت مثبت در تحقق زندگی شایسته و مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: هم خانواده‌ها و هم مسئولان باید ضعف‌ها و نقص‌ها و چالش‌های احتمالی را برطرف کند و به ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج اهتمام ورزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو به ویژه روز عرفه و عید قربان تصریح کرد ‌: عرفه موسم دعا و نیایش و نزدیکی بنده به خالقی است که فرصت‌هایی را برای جامعه اسلامی و بشریت قرار داده است تا اصلاح را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود از عرفه به عنوان اکمل عبادات و یوم تقرب به بخشش و رحمت الهی یاد کرد و  اظهار داشت: عید قربان نیز فضیلتی والاتر دارد چرا که در این روز بندگان الهی از امتحان حق و حقیقت سربلند بیرون می‌آیند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول