اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

کاهش فشارهای اقتصادی نیاز به همت همگانی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران و فشارهای زندگی بر مردم گفت: کاهش فشارها به همت همگان نیاز دارد و تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی باید برای مقابله تلاش و کوشش کنند.

کاهش فشارهای اقتصادی نیاز به همت همگانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: در شرایطی که شدیدترین تحریم‌ها از سوی دشمنان اسلام و انقلاب علیه کشور ما اعمال می‌شود، رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی با بیانات خود مردم را به مقاومت و صبر فراخواندند و راهکارهایی ارائه دادند که به طور قطع تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار عموم مردم و نخبگان خراسان شمالی، روی نقاطی دست گذاشتند و نکاتی را بیان کردند که توجه به آنها تمام توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

ناصری، سلاح مبارزه با دشمن را در این شرایط حساس، بهره‌گیری از ایمان جوانان و پشتوانه ولایی خواند و گفت: اگر ما مسئله هسته‌ای را هم کنار بگذاریم قرار نیست دست از سر ما بردارند و می‌خواهند ما را به ذلت و خاری بکشانند که این خیالی بیش نیست.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: مشکلاتی که در حال حاضر کشور ما با آن مواجه است، مشکلاتی نیست که قابل حل نباشد و با تکیه بر استقامت، صبر و دعا می‌توانیم پیروز شویم و به اقتصاد مقاومتی نیز با موفقیت دست یابیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های مردم و مسئولان و داشته‌های این ملت تصریح کرد: ملتی که دارای زمین‌های کشاورزی و جوانان مستعد، صنایع و معادن غنی، تولید قوی و علوم و فنون گوناگون است با کمی همت و تلاش می‌تواند در هر زمینه‌ای کاملا خودکفا باشد و بینی دشمن را به خاک بمالد.

ناصری با اشاره به اینکه مسئولان نیز باید تدابیر بهتری بیاندیشند تا هزینه و فشار بر مردم کمتر شود، عنوان کرد: وظیفه همه است تا زیاده‌خواهی را کنار بگذارند و به سود اندک قانع باشند تا به ملت فشار وارد نشود و در سختی قرار نگیرند.

وی با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: توصیه می‌کنم صبر پیشه کنید و بی‌دلیل کالا ها را گران نکنید و گران‌فروشی نداشته باشید، کالاها را پنهان نکنید و تقوا پیشه کنید تا بر مشکلات فائق آییم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سبک زندگی مردم نیز برای عبور از این بحران‌ها باید عوض شود، افزود: بسیاری از مردم به ویژه نسل جوان به سمت تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی روی آورده‌اند که این روش‌ها باید اصلاح شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی نیز همین دیدگاه را مدنظر دارد و می‌گوید برای عبور از بحران‌ها و رسیدن به خودکفایی کامل و قطع نیاز از کالاهای خارجی باید دست از مصرف‌گرایی برداریم.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول