اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رشد و جهش در همه شاخصه‌های کشاورزی صورت گرفت

رشد 28 درصدی تولید محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس امور اراضی کشور گفت: در همه شاخصه‌های کشاورزی این استان رشد داشتیم که یکی از آن‌ها رشد 28 درصدی تولید محصولات کشاورزی بود.

رشد 28 درصدی تولید محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

جعفر گرجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در طی چهار سال و سه ماه خدمتی که در سمت ریاست جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد داشتم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا چون سربازی خدمت‌گزار از هیچ تلاشی فروگذار نکنم.

رئیس امور اراضی کشور در ارتباط با لزوم کار و تلاش مضاعف بیان کرد: املای نانوشته غلطی به همراه ندارد اما املایی که ما مسئولیتش را به گردن گرفتیم شاید بدون عیب نبود اما معتقدیم آن‌چه که در راه خدا و با توکل به قدرتش صورت پذیرد خطا و اشتباه در آن جایی نخواهد داشت.

رئیس سابق جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بخش کشاورزی را بخش مادر دانست و عنوان کرد: ما  859 خدمت در این حوزه را شاهد بودیم چنان‌چه اگر خدمتی ماندگار صورت گرفت کسی در راس نبوده و همه به لطف همکاری صادقانه در سازمان پی‌ریزی شد.

گرجی‌پور به ارائه گزارش خدمات خود در دوره مدیریتش در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و بیان داشت: در بدو ورود به استان 10 برنامه و آیتم مهم و کاربردی را در بخش کشاورزی پی‌ریزی کردیم.

وی عنوان کرد: در سال 89 و 90 قریب به 762 پروژه مهم در بخش کشاورزی با اعتبار 81 میلیارد و 200 میلیون تومان را افتتاح کردیم.

این مسئول به صرفه‌جویی آبی در طی دوران خدمتش اشاره و اظهار داشت: در زیر بخش آب و خاک با توجه به سیاست‌های بهینه‌سازی آب در سال 89 و 90 ما 29 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در بخش آب داشتیم.

گرجی‌پور آبیاری تحت فشار را یکی از افتخارات نظام دانست و عنوان کرد: یک میلیون و 200 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در کشور اجرا شد که سهم استان ما در این زمینه 20 هزار هکتار ارزیابی شد.

وی اذعان کرد: مرمت قنوات در سالیان قبل قریب به 198 حلقه بود و در حال حاضر از نعمت 234 حلقه قنات بهره‌مند هستیم. یکی از مهم‌ترین کارهای ما مطالعه پتانسیل‌های آبی خاکی استان بود که چهار مشاور انتخاب و با برنامه‌ریزی اصولی 60 بند خاکی و سد را بررسی کردیم که 37 بند در دست مطالعه و هفت بند دیگر در دست اجراست.

این مسئول در ارتباط با رشد در گروه‌های مختلف این حوزه تصریح کرد: در تولید محصولات زراعی 28 درصد رشد را شاهد بودیم. در ذرت که یکی از مهمترین محصولات زراعی به حساب می‌آید از هزار و 800 هکتار به 4 هزار و 500 هکتار سقف را افزایش داده و تولید را به 28 هزار تن رساندیم که این میزان دو برابر نیاز مرغداری‌ها در سطح استان بود.

گرجی‌پور از اهمیت مکانیزاسیون و کشاورزی نوین سخن به میان آورد و عنوان کرد: در زمینه کشاورزی حفاظتی در طی دو سال گذشته بیش از 40 هزار هکتار کشت مکانیزه انجام دادیم که در این راستا ضریب مکانیزاسیون از 82 به 89 درجه ارتقا پیدا کرد.

رئیس سابق جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کارهای حوزه باغبانی اذعان داشت: در کارگروه باغبانی 8 هزار هکتار اصلاح و 6 هزار هکتار کاشت باغات را داشتیم که با توجه به این افزایش مساحت از 180 هزار تن تولید محصول 227 هزار تن افزایش را شاهد بودیم.

گرجی‌پور بیان کرد: با توجه به دستورات وارده در برنامه پنجم مبنی بر تولید 25 درصدی محصولات ارگانیک، از 175 هکتار محصلات سالم و ارگانیک در سال 86 به 30 هزار و 485 هکتار رسیدیم.

این مسئول در ارتباط با کلینیک‌های گیاه‌پزشکی گفت: کلینیک‌ها و شرکت‌ها را از 11 مورد به 67 مورد و با جذب 50 نفر نیروی کار آغاز کردیم و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه بودیم.

وی به اعتبارات واگذاری در این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: یکی ماندگارترین فعالیت‌ها در این سازمان صندوق حمایت از کشاورزان بود که در طی چند سال اخیر اعتبار آن از 229 میلیون تومان به 12 میلیارد تومان افزایش اعتبار را شاهد بودیم.

گرجی‌پور عنوان کرد: راه‌اندازی اتوماسیون اداری برای ثبت الکترونیک و حفاظت نامه‌های اداری و رتبه‌های برتر سازمان در جشنواره بزرگ شهید رجایی از دیگر موفقیت‌ها در این بخش محسوب می‌شود.

رئیس امور اراضی کشور با بیان سخن مبارک امیرالمؤمنین اذعان داشت: امیرالمؤمنین فرمود "هر آمدنی رفتنی و هر انتصابی عزلی است ولی خوشا به حال کسی که در اختیار خدا و خلق خدا باشد و گام بردارد."

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول