اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز:

الیگودرز ‌قابلیت‌های فراوانی در ‌تولید محصولات کشاورزی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز گفت:‌ الیگودرز ‌قابلیت‌های فراوانی در ‌تولید محصولات کشاورزی دارد.

الیگودرز ‌قابلیت‌های فراوانی در ‌تولید محصولات کشاورزی دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، سید هاشم هاشمی نژاد شامگاه امروز در جلسه شورای اداری الیگودرز گفت: با بهره‌گیری از آبیاری تحت فشار با عنایات دولت کریمه و نگاه ویژه سازمان و به ویژه تلاش‌های نماینده الیگودرز به سمت پیشرفت در آبیاری تحت فشار حرکت کرده‌ایم و با وجود مشکلات و موانع موجود و در این زمینه رتبه نخست استانی را در مدیریت بحران به دست آورده‌ایم و در بحث آب تمام چاه‌های موجود را ملزم به آبیاری تحث فشارکرده‌ایم.

وی با اشاره به پیش بینی اعتبارات بالا در خصوص توسعه کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به طرح توسعه بخش کشاورزی تا فرصت باقی مانده دراجرائی شدن پروژه‌ها و در نظر گرفتن اعتبارات خوبی دراین زمینه از سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست داریم، وارد عرصه اجرائی شدن طرح‌ها شوند، هرچند پیشرفت‌های خوبی را دراین راستا داشته‌ایم و با هماهنگی بانک کشاورزی توانستیم رتبه اول در پرداخت تسهیلات و اعتبارات بخش کشاورزی را کسب کنیم.

هاشمی نژاد ادامه داد: وضعیت آب در شهرستان الیگودرز خوب است و در بخش بشارت و شول‌آباد در راستای تولید ماهی موفقیت‌هائی را با کسب رتبه نخست استان داشته‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز گفت: در تولید ماهی درشهرستان با استان اصفهان مطابقت می‌نماید و رتبه نخست را در زمینه تولید بچه ماهی مطابق با قرارداد با کشورنروژ به دست آورده‌ایم، زیرا در زمینه تولید ماهی، شهرستان الیگوز قابلیت‌های فراوانی را دارد.

وی در ادامه در زمینه همکای دستگاه‌ها با اجرای پروژه‌های کشاورزی افزود: همچنین از دستگاه‌هایی که در این خصوص همکاری دارند، به دلیل فرایند طولانی بودن استعلامات و نارضایتی بالای مردمی در سطح شهرستان امیدواریم، در زمینه پاسخگوئی به موقع به استعلامات یاری‌گر اجرای طرح‌های مهم کشاورزی باشند.

هاشمی‌نژاد ارتقای ایمنی در تولید را یکی از دستاوردهای مهم دانست و اظهار داشت: در زمینه کنترل آتش سوزی در اراضی اقدامات بالائی در ایمن سازی صورت گرفت، به گونه‌ای که در سال گذشته 20 هکتار از اراضی در آتش از بین رفت و در سال جاری با آموزش‌های لازم و همکاری کشاورزان و دستگاه‌های ذی ربط  این میزان به یک هکتار اراضی کاهش یافت که باید در این زمینه از تلاش‌های مدیران به ویژه نیروی پرتلاش انتظامی تقدیر کنیم.

وی همچنین توسعه آموزش‌های لازم به دامداران و کشاورزان را در ارتقای سطح آگاهی در خصوص تولید مناسب را ضروری برشمرد و عنوان کرد: در زمینه شیوع بیماری تب کریمه کنگو در ایران که تاکنون هشت نفر تلفات را به همراه داشته است، آموزش‌های لازم  در راستای دام و آگاه سازی نیروی انسانی ارائه شده که می‌تواند نقش مهمی در کاهش تلفات داشته باشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول