اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار:

برخورد قانونی با افرادی که در خیابان ذبح دام انجام دهند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی که در عید قربان اقدام به ذبح خانگی در خیابان کنند، خبر داد.

برخورد قانونی با افرادی که در خیابان ذبح دام انجام دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، ولی‌الله جغتایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و آلودگی‌های زیست محیطی، شهروندان دام‌های خود را برای قربانی به کشتارگاه منتقل و از خدمات رایگان دامپزشکی در کشتارگاه  بهره‌‌مند شوند.

وی با اشاره به عواقب خطرناک ذبح دام قربانی خارج از کشتارگاه و معابر عمومی، گفت: انتقال و شیوع انواع بیماری مشترک بین انسان و دام، به فرد و سایر افرادی که در تماس با لاشه، خون و ترشحات هستند از جمله نتایج عدم رعایت ضوابط بهداشتی کشتار دام در منازل و معابر است.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار افزود: عدم رعایت ضوابط بهداشتی کشتار دام در منازل و معابر، احتمال بروز برخی از این بیماری‌ها از جمله تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF)، تب مالت و سیاه زخم را افزایش می‌دهد.

جغتایی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری تب کریمه‌کنگو باید لاشه دام‌ها بعد از ذبح به مدت 24 تا 48 ساعت در سردخانه دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود تا در این مدت با واکنش‌های بیولوژیک در لاشه و کاهش اسیدیته آن سبب از بین رفتن عوامل عفونی موجود در لاشه، از جمله تب کریمه‌کنگو می‌شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول