اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کرمان:

25 روحانی بر ذبح شرعی دام نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در حال حاضر 25 روحانی در سطح استان کرمان بر ذبح شرعی دام نظارت می‌کنند.

25 روحانی بر ذبح شرعی دام نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: گسترش فرهنگ قرآنی در بین کارکنان این سازمان و خانواده آنها از جمله این برنامه‌ها است و هر ساله مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، تفسیر، قرائت و مفاهیم برگزار می‌شود و استان کرمان در این زمینه سال گذشته رتبه دوم کشور را به دست آورد.

وی افزود: گسترش فرهنگ اقامه نماز و ترویج نماز در بین کارکنان و خانواده آنها از دیگر فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه است که از طریق سخنرانی‌ها، همایش‌ها و مقالات این کار انجام می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با برگزاری 30 نماز جماعت در سطح ادارات خود یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین توجه را به نماز به عنوان یکی از بحث‌های اصلی حکومت اسلامی دارد.

ایمانی‌تبار تصریح کرد: همچنین برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌هایی در باره عفاف، حجاب و صیانت از حقوق شهروندی و گسترش این فرهنگ در سازمان برگزار شده که این فعالیت‌ها از سوی شورای امر به معروف و نهی از منکر استان مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی بیان داشت: فعالیت دیگر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، نظارت بر ذبح شرعی دام است که با نظارت در کشتارگاه‌ها و نصب دستگاه‌های شوک دیجیتال در این مکان‌ها، مشکلات این حوزه رفع شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: یکی دیگر از مسائلی که در این راستا وجود داشت در بخش ذابحان بود که با استقرار روحانی در کشتارگاه‌ها و آموزش افراد مقید برای ذبح دام، این مشکل نیز رفع شده و در حال حاضر 25 روحانی در سطح استان کرمان بر ذبح شرعی دام نظارت می‌کنند.

ایمانی‌تبار گفت: 33 کشتارگاه در سطح استان کرمان فعال و شامل 20 کشتارگاه دام و 13 کشتارگاه طیور است و با نظارت در این واحدها کسانی که عملکرد خوبی داشته باشند، تقدیر می‌شوند و همچنین دو مورد با افراد متخلف برخورد و اخراج شده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به تاکیدات دین اسلام مردم باید به حلال و حرام بودن خوراک خود اهمیت بدهند و رسانه‌ها در این زمینه وظیفه سنگینی دارند که باید حساسیت ایجاد کنند.

ایمانی‌تبار با اشاره به اینکه هرگونه صحبت و اقدامی در باره نظارت بر ذبح شرعی خارج از حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی صورت گیرد، خلاف قانون است و مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره نمابر 2453040 مراتب تخلف و گزارشات خود را اطلاع دهند تا پیگیری و برخورد شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول