اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد:

رشد 23 درصدی ذبح دام تحت نظارت دامپزشکی در عید قربان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ذبح دام‌های تحت نظارت دامپزشکی در روز عید قربان امسال نسبت به سال گذشته رشد 23 درصدی داشته است.

رشد 23 درصدی ذبح دام تحت نظارت دامپزشکی در عید قربان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی رضایی پیش از ظهر امروز در جمع پرسنل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید سعید قربان تعداد 5 هزار و 648 راس دام قربانی شهروندان و خیران نیکوکار را مورد بازرسی بهداشتی قرار دادند.
وی تصریح کرد: دامپزشکی استان با تشکیل تعداد 48 اکیپ نظارت بهداشتی ثابت و سیار در روز عید قربان اقدام به ارائه خدمات بهداشتی کرد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: با توجه به استقبال شهروندان از طریق تماس‌های مکرر تلفنی، تعداد دو اکیپ سیار فوق‌العاده برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر در بیرجند اضافه شد.
رضایی با اشاره به اعمال نظارت بهداشتی بر لاشه دام‌های قربانی، از ضبط و اصلاح تعداد 152 لاشه و 938 مورد کبد و ریه آلوده به انگل‌های داخلی بدن دام خبر داد.
وی از خیران و نیکوکارانی که توصیه‌های دامپزشکی را جدی گرفتند تشکر و قدردانی کرد و استقبال شهروندان از کشتارگاه‌های دام استان را مرهون تلاش پرسنل دامپزشکی و کلیه مسئولان اجرایی اعم از فرمانداران، شهرداران و مسئولین کشتارگاه‌ها دانست.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ذبح دام در کشتارگاه‌ها، زحمات رسانه‌های جمعی استان نظیر صدا و سیما، جراید و خبرگزاری‌ها را نیز در همراه کردن مردم در این حرکت عظیم قابل تقدیر دانست.
رضایی از مردم خواست تا این فرهنگ را در تمامی ایام سال به ویژه بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام و دیگر مراسم مذهبی اجرا کنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول