اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اداره کل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد:

اعزام گشت‌های سیار دامپزشکی به منظور کمک به ذبح دام

خبرگزاری فارس: با توجه به ذبح دام از سوی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا و اجرای سنت قربانی در مسیر هیئت‌های عزاداری، گشت‌های سیار دامپزشکی استان به هیئت‌های عزاداری اعزام می‌شود.

اعزام گشت‌های سیار دامپزشکی به منظور کمک به ذبح دام
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین اداره کل دامپزشکی استان قزوین به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در اطلاعیه بهداشتی اعلام کرد: با توجه به ذبح دام از سوی عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا و اجرای سنت قربانی در مسیر هیئت‌های عزاداری، مساجد، تکایا و تهیه غذا برای عزاداران محترم، تقاضا می‌شود به منظور حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان از کشتار دام در معابر عمومی خودداری شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: ولی در صورت لزوم، هیئت‌ها نسبت به تهیه دام از مراکز معتبر و اعلام به اداره کل دامپزشکی استان قزوین برای نظارت بر ذبح شرعی و بازرسی پیش و پس از کشتار دام‌های قربانی اقدام کنند.
این اطلاعیه افزوده است: ضروری است پس از کشتار دام، محل ذبح دام شست‌وشو و از مواد ضدعفونی در محل مزبور برای جلوگیری از اشاعه بیماری استفاده شود.
این اطلاعیه اضافه کرده است: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تجهیز 24 اکیپ ثابت و سیار در سطح استان از ساعت هفت صبح تا 9 شب روزهای 10 تا 15 آذر، از هنگام ذبح، معاینات پیش و پس از کشتار دام، همراه شما هم استانی‌های محترم خواهد بود.
در پایان این اطلاعیه آمده است: اداره کل دامپزشکی استان قزوین ضمن اعزام گشت‌های سیار در بین هیئت‌ها و دستجات عزاداری در این ایام، اکیپ‌های ثابت را نیز در شبکه‌های دامپزشکی تابعه مستقر کرده که در صورت نیاز پس از تماس هم‌استانی‌های محترم با شماره تلفن 1512 در سطح شهر قزوین و 1512-0281 در دیگر نقاط استان، اکیپ‌های دامپزشکی برای نظارت بر سلامت دام، نظارت بر ذبح شرعی (توسط روحانیون محترم) و بازرسی بهداشتی لاشه اعزام خواهند شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول