اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی قاینات تأکید کرد:

ذبح دام‌های نذری در کشتارگاه‌ها صورت گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی توجه داشته باشند تا در این ایام ذبح دام‌های نذری فقط در کشتارگاه‌ها انجام شود.

ذبح دام‌های نذری در کشتارگاه‌ها صورت گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید حبیب حسینی ظهر امروز در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی قاینات اظهار دات: این جلسه به منظور آشنایی هرچه بیشتر مسئولان هیئت‌های مذهبی با مخاطرات ذبح دام در معابر و خیابان‌ها تشکیل شده است.
وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تصریح کرد: در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی برخی از خیران اقدام به ذبح دام نذری در مسیر حرکت هیئت‌های مذهبی می‌کنند که توصیه می‌شود دام را به کشتارگاه‌ها انتقال دهند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات با بیان مخاطرات انتقال برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر تب کریمه کنگو، تب مالت و سل از طریق مصرف گوشت غیربهداشتی از مسئولان هیئت‌های شهرستان خواست تا با انتقال دام‌های قربانی به کشتارگاه‌های دام از انتشار اینگونه بیماری‌ها جلوگیری کنند.
حسینی ادامه داد: اکیپ‌های نظارت بهداشتی نیز به منظور بازرسی دام‌های نذری هیئت‌های عزاداری در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی تشکیل شده است.
وی از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست تا به منظور حفظ بهداشت عمومی، سلامت عزاداران حسینی و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از کشتار غیر‌مجاز دام در معابر عمومی خودداری کرده و دام‌های نذری را در محل‌های بهداشتی و مورد تأکید دامپزشکی ذبح کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات تصریح کرد: در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار به صورت رایگان و در محل کشتارگاه برای معاینات قبل از کشتار و معاینات پس از کشتار دام آماده خدمات‌رسانی به عزاداران و شهروندان هستند.
حسینی گفت: تجهیزات مناسب شامل روپوش سفید، گوشی معاینه، ترمومتر، وسایل لازم برای بازرسی بهداشتی گوشت، چکمه، کلاه، پیشبند، ماسک و دستکش سفید برای پرسنل مزبور تدارک دیده شده و لازم است همه مکان‌های مناسب برای استقرار اکیپ‌ها از قبل شناسایی و تعیین شوند تا اکیپ‌های ثابت و سیار در این محل‌ها استقرار یابند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول