اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فعالیت 174 اکیپ در تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود؛

نظارت ویژه دامپزشکی کرمان بر ذبح دام‌های قربانی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از نظارت ویژه کارشناسان این مجموعه بر رعایت نکات بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

نظارت ویژه دامپزشکی کرمان بر ذبح دام‌های قربانی
مینا قاضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا 94 اکیپ ثابت و 80 اکیپ سیار متشکل از 80 دامپزشک، 80 بازرس بهداشتی گوشت و 16 ناظر شرعی در دو شیفت کاری از ساعت هفت صبح تا 21 در تمام شهرستان‌های استان کرمان آماده خدمت‌رسانی به عزاداران هستند.
وی ابراز داشت: با توجه به اولویت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط شبکه‌های دامپزشکی در روزهای تاسوعا و عاشورا بازرسان بهداشتی به همراه ناظران شرعی در محل کشتارگاه دام هر شهرستان مستقر و آماده به کار هستند.
قاضی‌زاده تصریح کرد: تمام خدمات بهداشتی، شرعی و بازرسی‌های قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه‌ها و دیگر مکان‌ها در این ایام به صورت رایگان است.
وی عنوان کرد: به منظور جلوگیری از ابتلا مصرف‌کنندگان به بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان توصیه می‌شود، گوشت دام‌های قربانی 24 ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری شود.
قاضی‌زاده ابراز داشت: تلفن گویای 1512 در کرمان و 03411512 در شهرستان‌ها از ساعت هفت تا 21 آماده پاسخ‌گویی به مردم استان کرمان در روزهای عاشورا و تاسوعا است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول