اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان خبر داد

رشد 5 برابری صدور اسناد اراضی ملی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان از رشد 5 برابری صدور اسناد اراضی ملی و منابع‌ طبیعی در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

رشد 5 برابری صدور اسناد اراضی ملی در کردستان

امیر جوان‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری برای بیش از 17 میلیون و 141 هزار هکتار از اراضی ملی استان سند صادر شده است.

وی تصریح کرد: اراضی ملی که در شش ماهه نخست سال گذشته سنددار شدند بیش از 3 میلیون و 126 هزار هکتار بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان بیان داشت: در شش ماهه نخست سال‌جاری 194 فقره سند مالکیت برای اراضی ملی صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل از آن تنها 90 فقره بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان تصریح کرد: به منظور صیانت از اراضی ملی و منابع‌ طبیعی و جلوگیری از پدیده شوم و مذموم زمین‌خواری این اداره‌کل با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده اقدام به مستندسازی اراضی ملی و منابع‌ طبیعی در سطح استان کرده است.

جوان‌کیا اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع اراضی ملی اسناد مالکیت یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی ملی مربوط به حاشیه شهرستان سنندج که مورد تاخت و تاز زمین‌خواران بوده صادر و تسلیم اداره‌کل راه وشهرسازی شده است.

وی به دیگر اقدامات و عملکرد این اداره‌کل در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست امسال 48 فقره سند موقوفات استان نیز صادر شده که این تعداد در مدت مشابه آن در سال گذشته 28 مورد بوده است.

به گفته وی، میزان مطالبات بانکی این اداره‌کل در سال‌جاری بیش از 55 میلیارد و 235 میلیون ریال است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کردستان عنوان کرد: سازمان ثبت و اسناد به عنوان یکی از محوری‌ترین و مهم‌ترین ارکان امنیتی و حقوقی در دستگاه قضایی کشور محسوب می‌شود.

جوان‌کیا بیان داشت: بررسی‌های تحلیلی و کارشناسانه نشان می‌دهد که یکی از علل و عوامل اصلی در ارتکاب جرم و پرونده‌های حقوقی ریشه در تحدید حدود اراضی و املاک دارد.

وی نهادینه کردن فرهنگ ثبت و آگاهی‌بخشی مردم جهت صدور اسناد مالکیتی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و  تصریح کرد: جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال، سنددار کردن اراضی ملی، جلوگیری از زمین‌خواری و پول‌شویی از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی و سازمان ثبت اسناد و املاک است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول