اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مجموعه 33 اداره گچساران

11 اداره گچساران پاسخگوی تعهد اشتغال بوده‌‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: از مجموعه 33 اداره در گچساران، تنها 11 اداره پاسخگوی ارائه گزارش در زمینه تعهد اشتغال بوده است.

11 اداره گچساران پاسخگوی تعهد اشتغال بوده‌‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز عنایت خانپایه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گچساران در پاسخ به اظهارات فرماندار این شهرستان مبنی بر ارائه گزارش در زمینه تحقق تعهد 3 هزار و 354 نفر فرصت شغلی سال 91 ادارات و دستگاه‌ها اظهار کرد: در زمینه مصوبات جلسه قبل از تعداد 3 هزار و 354 نفر فرصت شغلی، با ایجاد فرم‌های مخصوص و ارسال به ادارات همچنین مراجعه کارشناس زیربط به ادارات و دستگاه‌ها، میزان تحقق تعهد ایجاد فرصت‌های شغلی برخی ادارات مشخص شد.

وی افزود: از تعداد 33 دستگاه و نهاد مربوطه تنها 11 دستگاه بر اساس فرم‌های تنظیم شده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پاسخ مطلوبی ارائه داده‌اند.

خانپایه ادامه داد: پاسخ این 11 دستگاه و اداره عدم تحقق اشتغال‌زایی بوده و تعدادی از ادارات نیز از جمله فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مسکن و شهرسازی، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها و اداره صنعت، معدن و تجارت طی لیستی میزان تعهدات و تسهیلات پرداختی خود را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کردند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران ابراز داشت: مابقی ادارات نیز با وجود پیگیری‌های به عمل آمده پاسخی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه نکردند.

خانپایه بیان داشت: بند دوم مصوبه جلسه گذشته، تعهدات بخش کشاورزی و مشاغل خانگی بوده که جلسات مربوط به آن در چند هفته یکبار در اداره جهاد کشاورزی برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: در مورد مشاغل خانگی روال همان روال قبل است و اتفاق خاصی روی نداده است.

محمد شفیعی فرماندار گچساران در پاسخ به اظهارات رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: نه اینگونه نیست، اولا در مورد بند اول مصوبات جلسه قبل، نتیجه‌ای نگرفتیم چون از 33 اداره تنها 11 اداره پاسخگو بودند، چرا این موضوع را به ما گزارش ندادید.

وی افزود: لیست 22 دستگاه از مجموع 33 دستگاه و نهادی که در زمینه تعهد ایجاد اشتغال پاسخی ارائه نداده است را اعلام کنید تا دلایل عدم پاسخگویی این دستگاه‌ها در زمینه تعهد اشتغال که مصوبه جلسه قبل بوده است را از آنها جویا شویم.

شفیعی متذکر شد: موضوع دوم، بخش کشاورزی نیست بلکه ریشه‌یابی دلایل افت و عدم اجرای تعهدات طرح‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی و مشاغل خانگی توسط دستگاه‌های اجرایی بوده است که این موضوع باید توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ داده شود.

وی از رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا دلایل افت و عدم اجرای تعهدات طرح‌های مختلف از جمله کشاورزی و مشاغل خانگی را توضیح دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به فرماندار گچساران تأکید کرد: دلایل افت مشاغل خانگی به موضوع تسهیلات بر می‌گردد که ظاهراً تسهیلات اعتباری در این زمینه برای پرداخت وجود ندارد.

خانپایه دلایل افت در بخش کشاورزی را بروکراسی اداری دانست و گفت: در بخش کشاورزی برخی از طرح‌ها از جمله پرواربندی سنتی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی توسط مصوبه مجلس حذف شده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول