اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تعاون خوزستان:

تحقق تعهد اشتغال خوزستان در نیمه اول امسال محقق نشد

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به علت ابلاغ نشدن اعتبارات اشتغالزایی در نیمه نخست امسال، تعهد اشتغال استان در نیمه دوم سال محقق می‌شود.

تحقق تعهد اشتغال خوزستان در نیمه اول امسال محقق نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، حسین نظری دیگر علت تحقق تعهدات اشتغال استان را فعالیت بیشتر پروژه‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی در نیمه دوم سال عنوان کرد.

وی به ایجاد 144 هزار فرصت شغلی در سال گذشته که حدود چهار درصد بیش از تعهد اشتغال بود اشاره کرد و افزود: بیش از 35 درصد از اشتغال تحقق شده سال گذشته در بخش مسکن، 15درصد در بخش کشاورزی، 10درصد در بخش صنعت و صنعت حمل و نقل و 40 درصد نیز در بخش خدمات شامل مشاغل مختلف ایجاد شده در واحدهای صنعتی دستگاه‌های حمایتی، آموزشی، درمانی و فرهنگی بود.

نظری در ادامه به تخصیص حدود 5 هزار میلیارد ریال برای استان در ستاد توسعه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: برای سال 91 از محل مانده تسهیلات زودبازده سال‌های 84 تا 90 بیش از 24 هزار میلیارد ریال در بانک‌های مختلف در استان برای ایجاد، توسعه و تکمیل واحدهای زودبازده تخصیص یافته و برای مشاغل خانگی و خوداشتغالی نیز حدود  یک هزار و 700 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

وی بر همکاری همه عوامل و دستگاه‌ها در فرایند ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: باید با فراهم کردن زمینه و امکان ایجاد یک کسب و کار در جامعه راه تحقق آن را تسهیل کرد. موانع دست وپاگیر برطرف شود؛ بانک‌ها همراهی کنند و مراکز آموزشی هم براساس نیاز حال و آینده جامعه آموزش دهند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: حوزه نفت و گاز می‌توانست یک فرصت خوب برای گسترش اشتغال و توسعه بنگاه‌های کوچک ومتوسط و واحدهای پایین دستی صنعت نفت و گاز استان باشد اما متاسفانه نه تنها از این فرصت و ظرفیت چنانچه باید و شاید استفاده نشده بلکه وجود شرکت‌های نفتی و پیمانکاری‌ها باعث کاهش روحیه کار برای خود و به اصطلاح خوداشتغالی و کارآفرینی و انتظار جوانان به جذب در شرکت‌ها و بازماندن از تلاش برای تقویت توانایی‌ها و مهارت‌های فردی شده است.

نظری تغییر فرهنگ کار را زمان بر و هزینه بر دانست و تصریح کرد: باید از مقاطع سنی پایین روی این موضوع کار شود و کار به عنوان یک افتخار و یک آرزو برای جوانان به حساب آید.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول