اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

28 درصد تعهد اشتغال استان اردبیل محقق شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با گذشت نیمی از سال تنها 28 درصد تعهد اشتغال استان اردبیل محقق شده است.

28 درصد تعهد اشتغال استان اردبیل محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: تعهد امسال ما در زمینه اشتغال با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و بانک‌های عامل زمینه‌سازی برای 43 هزار و 907 فرصت شغلی است که انتظار می‌رود با تحرک و ایجاد رقابت سالم در بین دستگاه‌ها و بانک‌های عامل این میزان اشتغال تعهد شده محقق شود.

وی به آخرین آمار اشتغال دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در نیمه اول سال تعهد 10 نفر اشتغال آب و فاضلاب شهری به صورت کامل محقق شده اما از 112 تعهد اشتغال آب و فاضلاب روستایی برای 19 نفر اشتغال ایجاد شده است.

استاندار اردبیل تعهد اشتغال فنی و حرفه‌ای را 550 مورد و آموزش و پرورش را 116 مورد اعلام کرد و گفت: آنچه در سامانه به ثبت رسیده در حوزه فنی و حرفه‌ای 125 نفر مشغول کار شدند و رقمی از تعهد اشتغال آموزش و پرورش تاکنون عملیاتی نشده است.

نیکزاد تعهد اشتغال زندان‌ها را 250 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعهد تنها 12 مورد به ثمر نشسته و 238 مورد همچنان باقی است.

این مسئول تعهد اشتغال بنیاد شهید را 700 نفر، جهاد کشاورزی را 4 هزار و 466 نفر و حمل و نقل را 200 نفر اعلام کرد و افزود: به ترتیب از این میزان تعهد اشتغال 115 مورد در بنیاد شهید، 3 هزار و 973 نفر در جهاد کشاورزی و 97 نفر در بخش حمل و نقل مشغول فعالیت شدند.

وی تعهد اشتغال دانشگاه علوم پزشکی را یک هزار و 790 مورد اعلام کرد و ابراز داشت: از این تعداد 362 مورد اشتغال ایجاد شده و بقیه آن همچنان بلاتکلیف مانده است.

این مسئول در خصوص تعهد اشتغال راه و شهرسازی با تعداد 3 هزار و 398 نفر و بهزیستی با تعهد اشتغال یک هزار و 90 نفر گفت: از این تعداد در بخش راه و شهرسازی یک هزار و 190 نفر تعهد اشتغال و بهزیستی 92 نفر مشغول کار و فعالیت شده‌اند.

نیکزاد در مورد تعهد اشتغال آب منطقه‌ای نیز اظهار داشت: آب منطقه‌ای قرار بود 750 نفر را امسال مشغول فعالیت کنند که از این تعداد تاکنون 83 نفر محقق شده و توزیع نیروی برق استان نیز از 32 نفر تعهد اشتغال تنها برای 9 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

استاندار اردبیل با انتقاد از پایین بودن ارقام عمل به تعهدات اشتغال از سوی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی از 100 نفر تعهد اشتغال تنها برای هشت نفر، صندوق مهر امام رضا از 772 تعهد برای 328 نفر و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از 9 هزار و 800 تعهد اشتغال تاکنون 274 مورد را محقق کرده است.

این مسئول بیان داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک هزار و 256 تعهد 24 مورد، رشد و فناوری از 20 تعهد اشتغال حدود 10 مورد، میراث فرهنگی از یک هزار و 200 نفر تعهد اشتغال 470 نفر و ورزش و جوانان از 369 تعهد اشتغال تنها برای 35 نفر ایجاد اشتغال کردند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به آمار اشتغال کمیته امداد امام در به کارگیری مددجویان و خودکفایی خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: کمیته امداد 4 هزار و 848 نفر تعهد اشتغال داشته که تاکنون زمینه اشتغال برای 994 نفر را ایجاد کرده که به نظر می‌رسد باید با همکاری بانک‌ها و پیگیری ادارات سرعت عمل بیشتری را در ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان اردبیل شاهد باشیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول