اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

فرهنگ ازدواج آسان باید در بین خانواده‌ها تبیین و اشاعه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه ازدواج آسان از سنت‌های پسندیده در دین مبین اسلام است گفت: تبیین و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان و به‌هنگام در بین جوانان و خانواده‌ها ضروری است.

فرهنگ ازدواج آسان باید در بین خانواده‌ها تبیین و اشاعه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید ملکی ظهر امروز در مراسم تجلیل از زوج‌های موفق و الگوساز و خادمین و فعالان حوزه ازدواج استان مرکزی اظهار داشت: بالا رفتن سن ازدواج و ایجاد تاخیر در ازدواج آسان و به‌هنگام به دلیل سخت‌گیری‌های بی‌مورد برخی خانواده‌ها مشکلات اجتماعی فراوانی را در پیش روی جوانان قرار داده است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی تصریح کرد: سخت‌گیری در ازدواج، بهانه‌تراشی و توجه به مادیات موجب بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان شده که این مسئله مورد پسند دین مبین اسلام نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با تاکید بر آسان‌سازی مراحل ازدواج جوانان خاطر نشان ساخت: خانواده‌ها باید به این موضوع دقت داشته و حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

ملکی ادامه داد: امروز به دلیل بالا رفتن هزینه‌های زندگی سن ازدواج در بین جوانان افزایش یافته است که خانواده‌ها باید با آسان گرفتن ازدواج شرایط و زمینه لازم را برای تشکیل خانواده فرزندان خود فراهم سازند.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای تسهیل در امر ازدواج جوانان در سال‌های اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است گفت:  تسهیل در امر ازدواج جوانان نیازمند همکاری خانواده‌ها و دستگاه‌های مختلف است و خانواده‌ها باید با فراهم آوردن شرایط آسان و حذف تشریفات دولت را در امر تسهیل ازدواج جوانان یاری دهند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول