اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی کنگاور:

همایش استانی راهکارهای ازدواج آسان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگاور گفت: همایش استانی علمی پژوهشی راهکارهای ازدواج آسان هفته اول آبان ماه سال‌جاری در کنگاور برگزار می‌شود.

همایش استانی راهکارهای ازدواج آسان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، حشمت‌الله عزیزی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: این همایش هفتم آبان ماه سال‌‌جاری در سالن یادگار امام (ره) کنگاور برگزار خواهد شد و حجت‌الاسلام حسین دهنوی از کارشناسان برجسته کشور پیرامون راهکارهای ازدواج آسان و استحکام بنیان خانواده سخنرانی خواهد کرد.

عزیزی با اشاره به اینکه سی‌ام مهر ماه آخرین مهلتی است که علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند، گفت: بررسی جایگاه ازدواج در قرآن، روایات اسلامی و سیره عملی ائمه معصوم(ع) در مورد ازدواج آسان، بررسی نقش آداب و رسوم اجتماعی برای ازدواج آسان و سالم و نیز آسیب‌شناسی معضلات و موانع در مسیر ازدواج آسان از جمله موضوعات ارائه شده برای این همایش است.

وی افزود: نقش خانواده‌ها در ازدواج آسان و تسهیل آن، ازدواج دانشجویی و تاثیر آن در شکل‌گیری ازدواج آسان و بررسی راهکارهای ازدواج آسان، به‌هنگام و پایدار از دیگر موضوعات در نظر گرفته شده برای این همایش است.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی کنگاور با بررسی جایگاه زن و خانواده در تعالیم اسلامی گفت: ظهور اسلام در سرزمین عربستان با جایگاه نازل زن و خانواده در میان اعراب همزمان بود و اسلام دیدگاه جدیدی در این زمینه به جهانیان ارائه داد.

عزیزی دوام زندگی زناشویی را منوط به رضایت هر یک از طرفین از وضع موجود و هماهنگی و تطبیق زوجین با یکدیگر دانست و تصریح کرد: زوجینی که توانایی درک و پذیرش افکار یکدیگر را داشته باشند از زندگی زناشویی بهتری برخوردارند.

وی ابراز امیدواری کرد برپایی اینگونه همایش‌ها به تشویق خانواده‌ها برای ترویج ازدواج آسان منجر شود. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول