اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرآن و عترت آموزش و پرورش استان اصفهان:

90 مدرسه تخصصی قرآن در استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: راه‌اندازی 90 مدرسه تخصصی قرآن در دوره ابتدایی در سطح استان از اولویت‌های برنامه‌های آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید به شمار می‌رود.

90 مدرسه تخصصی قرآن در استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مهدی نم‌نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برنامه‌های حوزه قرآن و عترت آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی آتی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش و پرورش متولی آموزش عمومی قرآن در کشور شناخته شده است.

مسئول قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی 90 مدرسه تخصصی قرآن در دوره ابتدایی در سطح استان از اولویت‌های برنامه‌های آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آتی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس تخصصی قرآن با هدف توسعه فعالیت‌های محوری و ریشه‌ای قرآن در میان دانش‌آموزان راه‌اندازی می‌شوند، ادامه داد: همچنین آموزش عمومی قرآن جزو برنامه درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی قرار دارد و تاکنون مدارس تخصصی قرآن در سطح نظام آموزشی کشور وجود نداشته است.

نم‌نبات راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن را یکی از طرح‌های کشوری دانست و تاکید کرد: این مدارس با استفاده از اعتبارات کشوری راه‌اندازی می‌شوند و 400 مدرسه عمومی قرآن نیز در سطح استان وجود دارد که این مدارس در سال تحصیلی آتی نیز برای سومین سال متوالی به فعالیت خود در سطح استان ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه آموزش عمومی قرآن در میان دانش‌آموزان از رویکرد‌های فعالیت این مدارس در نوبت بعد از ظهر است، افزود: مدارس عمومی قرآن تنها در ساعات فوق برنامه به آموزش عمومی قرآن می‌پردازند اما از سال تحصیلی جدید مدارس تخصصی قرآن با هدف رشد و تقویت ظرفیت‌های قرآنی در مدارس ابتدایی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول