اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد

آغاز فعالیت 97 مدرسه قرآنی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 97 مدرسه قرآنی در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را در این خطه آغاز می‌کنند.

آغاز فعالیت 97 مدرسه قرآنی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهائی پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی مدیران مدارس قرآنی جدیدالتاسیس با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پایه و اساس کار باید با رویکرد قرآنی باشد.

وی گفت: طی سال‌های گذشته قرآن کریم آن‌گونه که باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار نگرفته است و همیشه به عنوان فوق برنامه و حاشیه مطرح‌شده اما در سال جاری تحول جدیدی در این زمینه صورت می‌گیرد.

شیخ‌بهائی اضافه کرد: در سال جاری 97 مدرسه در پایه‌های اول، دوم و سوم دبستان در استان کرمان به صورت ویژه در زمینه قرآن فعالیت می‌کنند تا دانش‌آموزان قرآنی تربیت کنیم و قرآن کریم جزو فعالیت رسمی مدرسه و در متن رسمی برنامه درسی قرار دارد.

وی گفت: دانش‌آموزان در این مدارس در کنار سایر دروس قرآن کریم را نیز به عنوان یک واحد درسی با محتوای خوب فرا می‌گیرند که محتوای این واحد درسی توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی تا اوایل مهر آماده و چاپ می‌شود.

شیخ بهائی تصریح کرد: مدرسه قرآنی باید بتواند نخبه علمی قرآنی تحویل جامعه دهد و آن‌ها در زمان فارغ‌التحصیل شدن باید به روخوانی قرآن تسلط کامل داشته باشند تا این افراد در جامعه به عنوان چهره‌های قرانی وارد دانشگاه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سیاست وزارت آموزش و پرورش در ایجاد مدارس تخصصی مانند ورزش و ... اظهار داشت: در سال جاری به دنبال جذب مربی قرآنی با اولویت فعالیت در مدارس قرآنی هستیم.

وی با اشاره به اینکه حافظ کل و قاری برجسته بودن از شرایط جذب این مربیان است، گفت: در مدارس قرآنی به دنبال مدیرانی هستیم که با تمام وجود به ترویج قرآن کریم باور داشته باشند.

شیخ‌بهائی افزود: در سال جاری تحصیلی در آموزش و پرورش 40 سند تحولی در حال تهیه است.

وی افزود: 97 مدرسه قرآنی در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز می‌کنند و این مدارس جدای از 501 مدرسه قرآنی است که در ساعت خارج از برنامه رسمی مدارس و در نوبت عصر فعالیت دارند.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول