اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی مدارس قرآنی در 14 منطقه آموزشی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از راه‌اندازی مدارس قرآنی در 14 منطقه آموزشی استان زنجان خبر داد.

راه‌اندازی مدارس قرآنی در 14 منطقه آموزشی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مهر امسال ویژگی‌های خاصی دارد که آن را از سال‌های گذشته متمایز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آغاز به کار مدارس قرآنی از جمله ویژگی‌هایی است که مهر امسال را از سال‌های دیگر متمایز می‌کند، اضافه کرد: مدارس قرآنی در 14 منطقه آموزشی استان زنجان و به ازای هر منطقه یک مدرسه قرآنی دخترانه و یک مدرسه قرآنی پسرانه آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مدارس قرآنی نوعی از مدارس خاص هستند، اضافه کرد: در این مدارس علاوه بر آموزش مطالب رسمی، مطالب قرآنی به صورت ویژه به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از ویژ‌گی‌های دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، این است که سطح اطلاعات قرآنی آنها بسیار بالاتر می‌رود.

نظری با اشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، اقدامات تاثیرگذاری را در زمینه تشویق دانش‌آموزان به انجام فعالیت‌های قرآنی انجام داده است، ادامه داد: تاسیس مدارس قرآنی از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با آغاز سال تحصیلی جدید 177 هزار دانش‌آموز در مدارس استان زنجان مشغول به تحصیل می‌شوند، اضافه کرد: این تعداد دانش‌آموز در 2 هزار و 200 مدرسه استان زنجان ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه از مجموع دانش‌آموزان زنجانی، 8 هزار و 960 دانش‌آموز پیش دبستانی هستند، افزود: همچنین تعداد دانش‌‌آموزان مقطع ابتدایی نیز 88 هزار و 500 نفر است.

وی همچنین تعداد دانش‌آموزان مقطع راهنمایی را در استان زنجان 27 هزار و 700 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین امسال در مقطع دبیرستان نیز 51 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل می‌شوند.

نظری همچنین تعداد دانش‌آموزان استثنایی استان زنجان را نیز 840 نفر اعلام کرد و افزود: این گروه در مدارس ویژه خود مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع دانش‌آموزان استان زنجان در سال تحصیلی جدید در 8 هزار و 260 کلاس مشغول به تحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول