اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

شناسایی 120 بقعه و امامزاده در ‌‌اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از شناسایی 120 بقعه و امامزاده در سطح این استان خبر داد.

شناسایی 120 بقعه و امامزاده در ‌‌اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری، در بازدید از امامزاده سید‌ صدرالدین اردبیل اظهار داشت: باید با تخصیص اعتبارات مناسب به بقعه‌ها، امامزاده‌ها و اماکن مذهبی در جذب توریست مذهبی نیز تلاش کرد تا از برکات زائران برای توسعه استان و شهرهای مختلف بهره برد.

مشهوری‌نظری با اشاره به عواید گردشگری مذهبی افزود: گردشگران اماکن مذهبی علاوه بر هزینه‌های مختلفی که می‌کنند موجب کاهش آسیب‌‌های اجتماعی می‌شوند که ویژگی منحصر به‌فردی در صنعت گردشگری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به تلاش برای مقبره‌سازی برای امامزاده‌های اردبیل تصریح کرد: امروزه واقفان و خیران بقعه‌ساز به سفارش و توصیه‌های بزرگان دین عمل کرده و در راستای احیا‌ء بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برای اجرای این طرح تلاش می‌کنند.

این مسئول با اشاره به ضرورت کمک به بقاع‌سازی امامزاده‌ها اظهار داشت: کمک کردن به بقاع متبرکه و پرداختن به مسائل فرهنگی وظیفه ذاتی هر سازمان و اداره است اما کمک به این نهادها برای احیای اماکن مذهبی تسریع این روند است.

مشهوری‌نظری با بیان اینکه باید با تلاش همگانی نقاطی که به مرور زمان تخریب شده‌اند احیا شود، افزود: اماکن متبرکه و امامزاده‌هایی که در استان اردبیل وجود دارند باید در شأن و منزلت آن بزرگواران و شهر حسینی اردبیل احیا‌ شود.

وی همچنین در خصوص امامزاده سید صدرالدین‌بن‌موسی ‌الکاظم‌ (ع) مدفون در شهر حسینی اردبیل ابراز داشت: این امامزاده یکی از امامزادگان مهم شمال ایران است که سال‌های متمادی مورد زیارت زوار خانه خدا و عتبات عالیات حوزه قفقاز قرار گرفته و طبق منابع معتبر ایشان از فرزندان بلافصل امام موسی ‌کاظم ‌(ع) هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اعلام اینکه شهرستان خلخال دارای بیشترین امامزاده‌ها ‌بین شهرستان‌های این استان است، افزود: سایر امامزاده‌ها در مرکز استان، شهرستان‌های 10 گانه و برخی نیز در روستاها است.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول