اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

صدای بخش خصوصی به درستی شنیده نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: تا زمانی که صدای بخش خصوصی به درستی شنیده نشود مشکلات تولید و اقتصاد کشور حل نخواهد شد و بر دامنه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نیز افزوده خواهد شد.

صدای بخش خصوصی به درستی شنیده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان اردبیل، حسین پیرموذن در نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: اتاق اردبیل در سال‌های اخیر برای کاستن از مشکلات عدیده تولید‌کنندگان در جبهه اقتصادی تلاش‌های مضاعفی داشته است و همواره مدافع بخش خصوصی و پیگیر مطالبات تلاشگران عرصه تولید بوده است.

پیرموذن وضعیت بخش صنعت و معدن استان را به دلیل عدم توجه بخش دولتی نا‌مطلوب توصیف کرد و تصریح کرد: تولید در کشور محور اصلی اقتصاد و خودکفایی است اما چرا بخش دولتی مسئولیت و وظیفه خود را در قبال بخش خصوصی به درستی انجام نمی‌دهد جای سئوال و تامل است. .

این مسئول ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی، عدم اجرای مصوبات کمیته تسهیل، عدم اعطای تسهیلات بانکی، عملکرد ضعیف بانک مرکزی، نبود نظارت کافی و جدی مجلس به اجرایی کردن مصوبات، پایین بودن بهره‌وری، نبود سرمایه در گردش، افزایش مالیات، نوسانات شدید ارز، افزایش پر شتاب قیمت مواد اولیه، رعایت نکردن عدالت در تخصیص تسهیلات سرمایه‌گذاری، پاسخگو نبودن بانک‌ها و تحریم‌های صورت گرفته را از جمله مشکلات بخش تولید و صنعت استان عنوان کرد.

وی در ادامه خواستار توجه جدی مجلس و دولت به بخش تولید در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شد.

در این نشست خان‌محمدی نمایند ابهر و خرمدره، قاضی‌پور نماینده ارومیه، دهقانی نماینده ورزقان، ناصری نماینده بابل، هاشمی نماینده سپیدان، ابوالقاسم جراره نماینده قشم و بندرعباس، منصوری نماینده لنجان و... نیز که در قالب پنج گروه کاری از واحد‌های تولیدی استان بازدید کرده بودند به بیان دیدگاه‌های‌ خود پرداختند.

همچنین با فراخوانی که از سوی اتاق اردبیل صورت گرفته بود واحدهای تولیدی و صنعتی استان مسائل و مشکلات خود را به صورت مکتوب برای طرح در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بخش خصوصی و دولتی و همچنین پیگیری‌های لازم در سطح استانی و ملی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل ارائه دادند.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول