اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

حضور بخش خصوصی در فضای اکتشاف فراهم شده است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ حضور بخش خصوصی در زمینه اکتشاف معدنی باید پررنگ‌تر و قوی‌تر باشد.

حضور بخش خصوصی در فضای اکتشاف فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وجیه‌الله جعفری در همایش مشترک کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد:‌ فضای اکتشاف آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و باید این بخش حضور خود را قوی‌تر کند.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر اکتشافات خوبی صورت گرفته که ضعیف و سطحی بوده است و اطلاعات خوبی جمع‌آوری نشده است و بخش خصوصی با ورود به فضای اکتشاف باید حضور فعال داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با نمونه‌برداری سطحی نمی‌توان ذخایر معدنی را تخمین زد، افزود: ایران دارای معادن غنی و سرشار از ثروت است که متأسفانه به آن پرداخته نشده است.

جعفری گفت: فضای اکتشاف نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده است و بخش خصوصی که نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‌کند می‌تواند در این راستا دولت را کمک کند.

وی ادامه داد: براساس اصل 44 قانون اساسی بهره‌برداری از معادن در سال 90 مصوب شده که به بخش خصوصی واگذار شود اما با گذشت یک سال از آن هنوز اجرایی نشده است و امیدواریم این واگذاری سریع‌تر انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در قانون جدید بهره‌برداری از معادن از حضور خصوصی در این بخش استقبال شده است اما این حضور نیازمند مشارکت قوی و فعال است.

جفعری افزود: اطلاعات سرمایه‌گذاران توسط استان‌ها باید به طور کامل در وزارت معدن، صنعت و تجارت قرار گیرد تا زمینه حضور شرکت‌های قوی بخش خصوصی فراهم شود.

وی یادآور شد:‌ برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که یک بسته نرم‌افزاری قوی مهیا شود تا اطلاعات فعالان بخش خصوصی جمع‌آوری و زمینه فعالیت آنها مهیا شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخش خصوصی توانایی‌های زیادی برای کمک به دولت در زمینه رونق اقتصاد دارد و با حضور در بخش اکتشاف معادن می‌تواند این امر را محقق سازد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول