اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به ظرفیت بالای بخش خصوصی

استفاده از بخش خصوصی در مبارزه با قاچاق کالا تقویت شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی بر لزوم تقویت استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

استفاده از بخش خصوصی در مبارزه با قاچاق کالا تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابوالقاسم نصراللهی بعد از ظهر امروز در چهارمین نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با اشاره به اینکه نظارت و پیشگیری مهم‌ترین اصل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شمار می‌آید اظهار داشت: بخش خصوصی از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که می‌توان از این ظرفیت در مبارزه با پدیده قاچاق کالا بهره برد.

وی با بیان اینکه عدم نظارت صحیح بر پیشگیری از امر قاچاق مشکلات زیادی به وجود می‌آورد و باید در این مورد دقت و تلاش بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: هیچ ارگانی به تنهایی نخواهد توانست در امر مبارزه با پدیده قاچاق موفق عمل کند، مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی و انتظامی است که باید جدی گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه پدیده قاچاق کالا و ارز یکی از مؤثرترین عوامل در نابودی اقتصاد کشور به شمار می‌رود گفت: پدیده قاچاق که توسط سودجویان انجام می‌شود ضربات جبران‌ناپذیری را بر پیکره اقتصاد کشور وارد می‌کند که مبارزه با این پدیده همواره از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

نصراللهی داشتن نگاه علمی و رعایت اصول پیشگیری همراه با نظارت مستمر را لازمه موفقیت در امر مبارزه با قاچاق دانست و بیان کرد: مسئولان مربوطه در امر مبارزه با کالای قاچاق باید همواره نگاه علمی به این موضوع داشته و در این راه از نظریات نخبگان نیز بهره بگیرند.

وی تدوین شناسنامه اطلاعاتی در حوزه فرآیند تولیدات صنعت و معدن، کشاورزی و تجارت خارجی استان و تقویت رصد و گلوگاه‌های کالای قاچاق را از سیاست‌های محوری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کشور عنوان کرد و خواستار توجه به این سیاست‌ها در استان شد.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری مرکزی نیز گفت: یکی از طرح‌های بسیار خوبی که در زمینه مبارزه با قاچاق کالا به اجرا درآمده است، طرح شبنم است که با اجرای این طرح و با کدگذاری کالاهای خاص از ورود کالاهای قاچاق به بازار جلوگیری شده است.

شهرام بیدل با اشاره به تشکیل 423 فقره پرونده کالای قاچاق در شش ماه اول امسال افزود: ارزش این پرونده‌ها 84 میلیارد و 597 میلیون و 712 هزار ریال بوده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول