اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم خبر داد

خودکفایی 100 خانوار زیر پوشش کمیته امداد جم

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم گفت: در یک ‌سال گذشته بیش از 100 خانوار از چرخه کمیته امداد جم خارج و به نوعی از وابستگی به امداد منفک شده‌اند.

خودکفایی 100 خانوار زیر پوشش کمیته امداد جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم مسلم انیژپور شامگاه شنبه در نشست مسئولان شهرستان جم اظهار داشت: افزایش کیفیت خدمات کمیته امداد از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در سال جاری است.

وی افزود: همکاری مردم با کمیته امداد بسیار خوب بوده و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم از کاهش خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: توانمندسازی با محوریت اشتغال و ترویج روحیه کار و تلاش موجب کاهش جامعه آماری زیر پوشش در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جم شده است.

انیژپور از خودکفایی 100 خانوار زیر پوشش کمیته امداد جم خبر داد و تصریح کرد: در یک‌ سال گذشته بیش از 100 خانوار از چرخه کمیته امداد جم خارج شده‌اند و به نوعی از وابستگی به امداد منفک شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌های توانمندسازی خانوارها در اولویت برنامه امداد قرار گرفته تا از این طریق ضمن کمک و مساعدت به استقلال خانواده‌ها زمینه خودکفایی آنان نیز فراهم شود و زندگی و عزت نفس خانواده‌ها ارتقا پیدا کند.

انیژپور عنوان کرد: هشت درصد جمعیت شهرستان جم تحت حمایت کمیته امداد هستند که اجرای برنامه‌های خودکفایی و اشتغال و توانمندسازی نقش عمده‌ای در کاهش این آمار داشته است.

این مسئول از معافیت تعدادی از جوانان زیر پوشش کمیته از خدمت سربازی خبر داد و گفت: در راستای توانمندسازی خانوارها و ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال به‌ منظور استقلال مادی خانواده‌ها، جوانانی که مشمول خدمت سربازی بودند به دلیل از دست دادن پدر از خدمت مقدس سربازی معاف شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 14 نفر به دلیل فوت سرپرست و یک نفر به‌ دلیل طلاق والدین از این امتیاز استفاده کرده‌اند.

انیژپور خاطر نشان کرد: برای شش نفر نیز صدور گواهی کاهش تعرفه و سه نفر نیز گواهی انتقال به نزدیک‌ترین منطقه محل سکونت در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول