اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته روشندلان

نشست صمیمی فرماندار گچساران با روشندلان برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی عصای سفید و هفته روشندلان، نشست صمیمی فرماندار و جمعی از مسئولان با نابینایان این شهرستان برگزار شد.

نشست صمیمی فرماندار گچساران با روشندلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرماندار این شهرستان صبح امروز به همراه چند تن از مسئولان با جمعی از نابینایان گچساران دیدار کردند.

این دیدار با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، رئیس شورای شهر، معاون شهردار، مسئول امور فرهنگی شهرداری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و چند تن از خیران در محل اداره بهزیستی گچساران برگزار شد.

چند تن از روشندلان گچسارانی در این دیدار به بیان مشکلات مختلف و با موضوعات گوناگون خود پرداختند.

نبود سالن ورزشی متناسب با معلولان، مشکل اشتغال و عدم رعایت قانون سهمیه جذب معلولان توسط برخی ادارات و نهادها، ایاب و ذهاب و عدم مناسب‌سازی فضای شهری و برخی محیط‌های اداری برای تردد معلولان، به روز نبودن تجهیزات توانبخشی معلولان به ویژه نابینایان گچسارانی، مشکلات پرداخت شهریه دانشگاهی معلولان و لزوم پرداخت به موقع شهریه، مشکل مسکن و زیاد بودن میزان ودیعه‌ای که برای معلولان در نظر گرفته شده و یکسان‌سازی رسیدگی و خدمات‌دهی به معلولان از جمله موارد و مشکلاتی بود که توسط این روشندلان بیان شد.

معاون فرماندار گچساران در این دیدار ضمن قدردانی از مسئول بهزیستی گچساران به خاطر تشکیل این جلسه و دیدار صمیمی، از تشکیل جلسه‌ای ویژه با حضور مسئولان ادارات، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای گچساران و جمعی از روشندلان و نابینایان این شهرستان در محل فرمانداری خبر داد.

سید مرتضی سجادپور بیان داشت: در آن جلسه وضعیت میزان تعهد کاری مسئولان در رابطه با وظایف خود نسبت به معلولان بررسی شده و تصمیمات خوبی در راستای افزایش خدمات‌دهی به معلولان اتخاذ می‌شود.

وی یادآور شد: جمع‌بندی موارد و مشکلات عنوان‌ شده در این جلسه نیز در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح شده و تذکرات لازم به مدیران ذیربط داده می‌ِشود.

فرماندار گچساران نیز در این دیدار اظهار کرد: تلاش برای ارتباط مناسب و برنامه‌ریزی در آینده دو رکن اساسی و مهم موفقیت روشندلان است.

محمد شفیعی با بیان اینکه با توجه به آیات قرآن کریم استعداد دریافت علم در همه انسان‌ها وجود دارد، ابراز داشت: اگر عضوی از بدن خوب کار نکند و یا دچار نقصان شود انسان سعی می‌کند با استفاده مضاعف و تمرکز بر روی سایر اعضا جبران این کمبود را داشته باشد.

وی از رئیس بهزیستی گچساران خواست تا گزارشی از روند اجرایی‌ مصوبات ادارات و نهادهای مختلف این شهرستان در رابطه با جامعه معلولان را ارائه دهد.

شفیعی با بیان اینکه در اولین فرصت ستاد مناسب‌سازی محیط در گچساران برگزار می‌شود، خواستار استمرار برگزاری چنین جلساتی شد و از معلولان خواست تا مشکلات خود را برای ارائه در جلسه‌ با مدیران شهرستان آماده کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول