اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نام "شهر احساس"

کتاب دوم روشندل سیرجانی به چاپ رسید

خبرگزاری فارس: یدالله حیدری روشندل سیرجانی طی مدت 3 سال موفق به چاپ دومین کتاب خود شد.

کتاب دوم روشندل سیرجانی به چاپ رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، یدالله حیدری روشندل سیرجانی طی مدت سه سال موفق به چاپ دومین کتاب خود شد.

یدالله حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان با اشاره به چاپ دومین کتاب خود اظهار داشت: این کتاب را طی مدت سه سال و با موضوع داستان‌های تخیلی و در 80 صفحه به چاپ رسانده‌ام.

وی افزود: ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت خود تخیلات ذهنی پرورش داده و به شکل داستان روی خط بریل نوشته و برای تبدیل به خط معمولی به اداره ارشاد و کتابخانه‌ها می‌رفتم و افرادی کمکم می‌کردند و من از روی خط بریل می‌خواندم و دیگران می‌نوشتند تا اینکه بدون کمک مسئولان فرهنگی یا دیگران ‌ناتوانی‌ام در چشم مبلغ 25 میلیون ریال از حقوق سال‌ها بهزیستی خود هزینه کرده و آن کتاب را به تعداد 2 هزار جلد به چاپ رسانده‌ام و انتظار دارم مسئولان فرهنگی استان و شهرستان در فروش این 2 هزار جلد کتاب نیز همکاری کنند.

حیدری که تقریبا در خانه‌ای محروم در منطقه مکی‌آباد زندگی می‌‌کند از هنگام تولد روشندل اما علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی و نویسندگی بودم که تا کلاس پنجم ابتدایی در مدارس نابینایان تحصیل کرده است و دارای ایده‌ها و عقاید فرهنگی و سازنده است.

به گزارش فارس، نگرانی بیشتر وی در کنار همه مشکلات زندگی اعم از مکان مناسب زندگی، تنهایی خطراتی است که فراروی زندگی روزمره مانند برق گرفتگی یا زمین خوردن و عدم توجه مسئولان و ابراز همکاری با وی است.

این روشندل نخستین کتاب خود را نیز با نام دنیای من در قالب خطرات طی مدت یک و نیم سال و در 40 صفحه در سال 82 به چاپ رسانده است، می‌گوید: گوش دادن به رادیو در برنامه قصه روز جمعه هم آموزشم بود و هم مرا به کار قصه‌نویسی تشویق کرد.

حیدری 45 سال دارد و نبود مکان مناسب برای زندگی، حقوق کافی برای هزینه‌های زندگی و عدم مکان مناسب برای روشن‌دلان اعم از معابر عمومی با محیط ورزشی از مشکلات عمده این نابینا است.

در حالی که وی روزانه با عصای خود نیم ساعتی را پیاده‌روی می‌کند، انتظار می‌رود مسئولان استان و شهرستان همه معلولان جامعه به ویژه این روشندل که دارای نشاط خاص زندگی است، را دریابند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول