اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه معلولان ایران:

مناسب‌سازی فقط شامل محیط فیزیکی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه معلولان و حقوق بشر در ایران و روشندل موفق کرمانی با بیان اینکه مناسب‌سازی فقط شامل محیط فیزیکی نمی‌شود، گفت: این امر فرهنگ را نیز در بردارد و مردم باید در رفتارهای خود حضور معلولان را مشاهده کنند.

مناسب‌سازی فقط شامل محیط فیزیکی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسن مرادزاده شامگاه یکشنبه در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: بحث مناسب‌سازی منطقی از سال 67 در ایران به تصویب رسید و پیش‌‌بینی لازم برای فضاهای مناسب و سازگار برای اشخاص دارای معلولیت صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه این قانون رنگ اجرا به خود نگرفت، تصریح کرد: مناسب‌سازی در قانون جامع حمایت از معلولان در سال 83 به صورت صحیح پیش‌بینی شد.

مرادزاده بیان داشت: قانون جامع حمایت از معلولان جنبه مادی دارد در حالی که کنوانسیون بین‌المللی حمایت از معلولان حوزه‌های بیشتری از جمله مسائل معنوی و فکری را هم در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی فقط شامل محیط فیزیکی نمی‌شود، عنوان کرد: این امر فرهنگ را نیز در بردارد و مردم باید در رفتارهای خود حضور معلولان را مشاهده کنند.

مرادزاده افزود: در اسلام نیز تأکید بر حضور معلولان در جامعه شده است و مناسب‌سازی برای معلولان صرف نظر از علت معلولیت است و جانبازان یکی از منتفعان مناسب‌سازی هستند.

وی با اشاره به اینکه با انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد، تصریح کرد: مردم نیز باید همکاری‌های لازم برای مناسب‌سازی را داشته باشند.

مشاور مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان دوره موفقی را پشت سر گذاشتند و فعالیت‌های مطلوبی نیز در زمینه مناسب‌سازی در این شهر صورت گرفته است.

علی فکری با اشاره به اینکه کرمان یک شهر قدیمی است، ابراز داشت: نمی‌توان توقع داشت که در بازه زمانی کوتاه تمام این شهر مناسب‌سازی شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول