اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 18 حافظ روشندل قرآن کریم انجام شد؛

تجلیل از پیشکسوتان و حافظان قرآنی در سقز

خبرگزاری فارس: گردهمایی تجلیل از پیشکسوتان و حافظان قرآنی روشندل شهرستان سقز با حضور 18 نفر از حافظان و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

تجلیل از پیشکسوتان و حافظان قرآنی در سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز پیش از ظهر امروز در این گردهمایی ضمن تبریک و گرامیداشت ایام ماه ربیع‌الاول با بیان آیاتی از قرآن کریم به جایگاه و اهمیت نشر قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: تبلیغات اسلامی به نشر و فراگیری و ترویج احکام الهی اهتمام ویژه دارد و در این عرصه با اجرای دورها و کلاس‌های قرآنی گام مهم و اساسی برداشته است.

حجت‌الاسلام محمد وحیدی بیان داشت: گرچه تا نقطه مطلوب فاصله هست و حمایت از مربیان و مروجین و فعالان و حافضان قرآنی نیز در سال‌های اخیر گسترش و توجه بیشتری به آن معطوف شده است اما این به آن معنا نیست که مشکلات این قشر حل شده یا ما رضایت کامل داشته باشیم.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی در زمینه توجه به معارف و معنویت مردم بیشترین دغدغه دارد و بهترین و دلسوزترین افراد به نظام اسلامی کسانی مانند شما هستند و فعالیت شماها در زمینه قرآنی جای تقدیر دارد و تبلیغات اسلامی نیز در این راستا کوتاهی نخواهد کرد.

حجت الاسلام محمد فلسفی از روحانیون منطقه نیز ضمن تبریک ایام ماه مولود به اهمیت تقوا و اخلاق و عمل به قرآن اشاره و داستان‌هایی از زحمات انبیاء، ائمه، صلحا و اولیاء و بزرگان دین در خصوص شیوه تعامل با دیگران و نشر قرآن را بیان کرد.

وی گفت هدف از خلقت عبادت است و قرآن فراگرفتن و به دیگران یاد دادن نوعی از انواع عبادت می‌باشد و عمل به قرآن بسیار مهم است و هرگاه قلب انسان به قرآن و احکام الهی منور شد آن وقت به اهمیت این هدیه گرانبهای الهی ذره‌ای پی می‌برید.

وی یادآور شد: باید به معنویت و اخلاق توجه بیشتری داشته باشیم نبی مکرم اسلام (ص) الگوی کامل خلقت و بهترین معلم قرآن بود و باید از ایشان و معجزه آسمانی وی پیروی کرد.

وی بیان داشت: حضرت علی (ع) بهترین عامل به قرآن بود و انقلاب اسلامی به نشر قرآن اهمیت ویژه دارد و این فرصت طلایی است باید همه در این زمینه تلاش کنیم تا قرآن فراگیر و عمل به آن در رفتار و گفتار ما هویدا شود.

وی اضافه کرد: اینکه شما با اینکه شاید مشکلاتی هم دارید دنبال فراگیر و نشر قرآن کریم و عمل به آن هستید جای تقدیر و خرسندی است و از خدا باید بخواهیم انقلاب اسلامی و رهبری را مستدام و در سایه اخوت و رحمت الهی به قرآن عمل و با قرآن محشور شویم.

در پایان با اهدای جوایزی از حافظان روشندل قرآن کریم در شهرستان سقز تجلیل شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول