اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم:

بقاع متبرکه به کلاس‌های قرآنی تبدیل شوند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان ظرفیت بسیار مناسبی برای برگزاری کلاس‌های قرآنی به خصوص در زمینه حفظ قرآن کریم است.

بقاع متبرکه به کلاس‌های قرآنی تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سیدمحمد محمدی تصریح کرد: در جامعه ما نیکوکاران زیادی وجود دارند که هزینه‌های بسیار بالایی برای به یادگار گذاشتن موقوفه‌ای از خود پرداخت می‌کنند که نمونه آن را می‌توان در موقوفاتی که برای عزاداری ائمه(ع) به خصوص امام حسین(ع) وجود دارد شاهد باشیم اما باید در کنار این موضوع با فرهنگسازی از طریق رسانه‌ها و دیگر روش‌ها بخشی از وقف‌ها و موقوفات را به سمت برنامه‌های قرآنی سوق دهیم.

وی گفت: سازمان اوقاف و ادارات تابعه آن با وجود آنکه مانند وزارتخانه‌های آموزش و پرورش تکلیفی بر دوش آنها به صورت رسمی وجود ندارد، اما نقش مهمی می‌توانند در تحقق مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشند و این کار می‌تواند از طریق حمایت‌های این سازمان از جلسات، فعالان و مراکز قرآنی صورت گیرد.

مدیر مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ظرفیت‌های زیادی که در این عرصه وجود دارد گفت: اوقاف می‌تواند از ظرفیت مکانی و معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه برای راه‌اندازی و تشکیل کلاس‌های قرآنی، آموزش حفظ و قرائت بهره ببرد و جلسات مختلفی را با حمایت از مربیان و فعالان قرآنی برگزار کند.

محمدی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری بزرگترین مسابقات قرآنی در کشور یعنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است و به طور طبیعی مردم از این سازمان و ادارات تابعه آن انتظار دارند که نقش خود را در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن هم ایفا کنند و این کار را می‌توان از طریق ترغیب نیکوکاران و سوق دادن آنان در انجام وقف و حمایت مادی و معنوی از دست‌اندرکاران قرآنی به ثمر رساند.

وی ادامه داد: البته نهادهایی مانند آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و وزارت علوم هم به صورت رسمی و وظیفه سازمانی در این راستا مسئول هستند و باید با برنامه‌ریزی در این عرصه گام بردارند.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول