اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاری برتر مازندران:

کلاس‌های قرآنی مسیر زندگی‌ام را عوض کرد

خبرگزاری فارس: قاری برتر استانی شهرستان رامسر گفت: کلاس‌های قرآنی مسجد جامع رامسر مسیر زندگی‌ام را عوض کرد.

کلاس‌های قرآنی مسیر زندگی‌ام را عوض کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمدرضا احمدی میرصادقی دانشجوی ترم 8 رشته زیست شناسی  دانشگاه پیام نور رامسر از حدود سن 14 سالگی در صف‌های مدرسه آیت الله کاشانی رامسر به قرائت قرآن می‌پرداخت و در یکی از همین روزهایی که قرائتش به پایان رسید، مسئول آزمایشگاه مدرسه بود او را به کناری کشید و این آغاز راه این قاری خوش آتیه رامسری در زمینه قرائت شد.

محمدرضا احمدی میرصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر گفت: وقتی آقای هنردوست مسئول آزمایشگاه مدرسه من را به آزمایشگاه برد و از من خواست که هرچه را او قرائت کرد من به دنبالش قرائت کنم، من آیه‌هایی را که او می‌خواند قرائت کردم و در پایان به من گفت که محمدرضا تو هوش موسیقایی خوبی در زمینه قرائت قرآن داری و من آنقدر از این موضوع خوشحال شدم که در پوست خودم نمی‌گنجیدم و وقتی در خانه این موضوع را عنوان کردم مورد استقبال مادر و پدر و دیگر اعضای خانواده قرار گرفتم.

*کلاس‌های قرآنی مسجد جامع رامسر مسیر زندگی‌ام را عوض کرد

وی اظهار داشت: در مسجد جامع بازار رامسر کلاس‌های استاد قرائتی برگزار می‌شد که حال و هوای خوبی داشت و از پیر و جوان در آن کلاس بودند و بسیار زیبا قرائت می‌کردند. حتی کسانی با دیدن این کلاس‌ها مشتاق شده و از سن 45 سالگی شروع به قرائت کرده‌اند.

میرصادقی ادامه داد: در این کلاس‌ها قاریان برتری از استان‌ها و شهرهای دیگر می‌آمدند که روحیه مرا دوچندان کرد و من در سال اول قاری برتر شهرستان رامسر شدم.

وی تصریح کرد: هر چه سنم بالاتر می‌رفت اطلاعات بیشتری به دست می‌آوردم و در مسابقات استانی مقام می‌آوردم.

این قاری برتر استانی خاطرنشان کرد: کلاس‌های مسجد جامع رامسر که تا به امروز هم به آن می‌روم در مسیر پیشرفتم کمک بسیاری کرد، من همیشه به قرائت قاریان قرآن قبل ازاوقات شرعی گوش داده و همیشه از کودکی از آهنگ و طنین این قاریان خوشم می‌آمد.

*مقام پنجم کشوری در مسابقات قرائت اذان در مشهد را به دست آوردم

وی در ادامه بیان داشت: در سال 1385 به مسابقات کشوری در مشهد رفتم و به لطف خدا از بین قاریان 33 استان حاضر در مسابقات، توانستم مقام پنجم را در قرائت اذان به دست آورم.

میرصادقی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسابقات از آن سازمان اوقاف است که کسی در این مسابقات بدرخشد مطمئنا از بهترین‌ها خواهد بود و محدودیت سنی ندارد و همه شرکت می‌کنند.

وی اذعان داشت: در مسابقات دانشجویی هم مقام سوم استان مازندران را به دست آوردم.

میرصادقی تصریح کرد: به لطف مجمع قاریان قرآن شهرستان با خیلی از قاریان برتر کشور آشنا و رابطه برقرار کردم و یکی از این افراد آقای محمود لطفی نیاست که نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآنی است که کمک‌های کلیدی در زمینه قرائت به من کرده و من همیشه چیزهای تازه‌ای از وی یاد می‌گیرم.

این قاری کلام وحی یادآور شد: من تمام زندگی‌ام را مدیون قرآن هستم و قرآن در تمام مراحل زندگی‌ام به من کمک کرده و از این لطف خداوند باریتعالی سپاسگزارم که من را در این مسیر قرار داده است.

محمدرضا احمدی میرصادقی در مورد نقش دوست در زندگی‌اش گفت: نقش یک دوست در زندگی هر کسی آنقدر پررنگ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و من هم قسمتی از موفقیت‌هایم در مسیر قرائت قرآن  را مدیون دوستان خوبم هستم، من با بچه‌هایی که علاقه قرآنی داشتند رابطه زیادی برقرار کردم و تا به امروز هم با آنها دوست و هم مسیر هستم و از هر قاری جدیدی به رامسر بیاید به دیدنش رفته و از اطلاعات و دانسته‌های آنها استفاده می‌کنم.

وی بیان داشت: آقایان وحید هنردوست و زرگریان در شناخت مسیر تا بدین جا و نیز کلاس‌های مسجد جامع کمک زیادی به من کردند و من توانستم با کمک این دوستان و نیز کلاس‌ها با قاریان زیادی آشنا و چیزهای زیادی یاد بگیرم و امیدوارم بتوانم ازاین توفیقی که خداوند به من عطا فرموده، در مسیر درست و الهی به کار گیرم.

=============

گفت‌وگو از زهرا امیری

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول